[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at babakezek.hu
Mon Dec 1 11:28:46 CET 2014
Próbáld ki (ha jobban tudsz majd mozogni)!
http://highfly.hu/
Nincs is messze tőled.
Ed
Sent from a tamagotchi
On December 1, 2014 10:52:43 AM CET, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>Erdos Zoltan wrote:
>> a futo tobbfele lehet
>> farokkerek eseten sokszor onbeallo, de ott is akad kormanyzott, vagy
>> csavarrugon keresztul koveto.
>
>Nem írtam, hogy nagygépekre gondoltam. A kisgépekről még kevésbé van
>fogalmam,
>az a sportolók meg magánemberek, hobbisták terepe, nem? Ott minden és
>annak az
>ellenkezője is előfordulhat, azok között biztos van olyan is, amivel
>fejreállva
>is lehet landolni. :-) Meg vízre, meg mittudomén.
>
>A nagygépeknél a két hátsó kerékre ereszkedik le elsőre. Azok mintha
>fixen
>állnának, mármint az irányt tekintve, nem? Ezeknél az orr felé lévő egy
>kerék ér
>le később, és ha valami kormányzott, akkor ez, nemde?
>
>> az oldalszel egy szep jatek, felszallaskor ralogatok es ralepek, azaz
>> oldalkormannyal ra kell tartani, aztan a levegoben vagy a szel feloli
>> oldalt lelogatni,
>
>Hát ez nem volt világos, de mintha itt lenne egy olyan, hogy meg lehet
>a géppel
>csinálni, hogy pl megy a levegőben valamerre, de a gép nem abban az
>irányban
>áll. Jól értem?
>
>> vagy beallni a sebesseg
>> es a szesebesseg, szelvektor adta iranyba es haladni szepen.
>
>Na jó, de ha a pálya nem abban az irányban van... :-)
>Vagy ezt se értettem meg. Tehát, ha a gép másfele áll, mint a földhöz
>képesti
>haladási irány, és úgy rakod le a masinát, akkor nem jön létre egy bazi
>
>kellemetlen hatás, ahogy a kerekek földet érnek nem haladásirányba?
>
>> leszallaskor detto,
>
>Jaaa, én végig a leszállásról beszéltem. Felszálláskor gondolom nincs
>akkora
>gond. Amint elemelkedik a gép valamelyik porcikája, már lehet is
>korrigálni, és
>az utolsó pillanatokban akár csúszhat is a kerék oldalirányban, ha
>muszáj. De
>gondolom a felszálláskor másodperc nagyságrendű idő alatt elválik a
>kerék a
>talajtól. Onnantól aztán állhat a gép akár 10 fokkal is elfordulva a
>talajhoz
>képesti haladási irányoz képest, bár gondolom a pilóta gyors kell
>legyen -
>kisgépnél. A nagynál meg gyanús, hogy valami automata megoldja. Vagy
>akkora
>marha nagy a tömeg, hogy a felemelkedés utáni oldalirányú sodródás nem
>jön létre
>túl gyorsan.
>
>> gyakorolni.. nem veletlen, hogy a kepzesben a legytobbet gyurt elem a
>> leszallas. es a papir megszerzese utan is.. :-)
>
>Meg tudom érteni.
>
>hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list