[elektro-etc] OV spórol

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Aug 26 10:11:48 CEST 2014


Az attól függ. A cipész bácsi is vállalkozó, kibérli azt a 4m2-es kis 
tárolóhelyiséget, kalapálgatja a cipőt, befizeti a kis adóját.
Vállalkozás az is, hogy én létrehozom, vagy megjavítom a népek 
fűtésrendszerét, jön egy telefon, megyek és csinálom. Sokkal szívesebben 
dolgoztatok ilyen vállalkozókkal, mint akik felveszik a pár alkesz 
hülyegyerek alkalmazottat, kijön, felméri a munkát, aztán kiadja a 
droidnak hogy csinálja meg.

A másik véglet az a marketingmedvés felkapaszkodott 'üzletember', aki 
megjátssza a nagy vállalkozót, öltöny, tisztára mosott autó, drága 
szemüveg, építi a vállalkozását, annak reményében, hogy majd egyszer 
alig kell dolgoznia, csak lefölözni a nagy hasznot. Közben uralkodhat 
mások fölött, ő lesz 'A' főnök. Ezek között eléggé sok a köcsög ember, 
akit semmi más nem emel ki a szürke tömegből, csak a hiúsága, a 
rangkórság ahogy mondtátok.

Szerintem az igazi jó vállalkozásban a nagy ötlet a lényeg, nem a 
szervezeti felépítés. Viszont nagy ötlethez kreativitás kell, kitartás, 
és ezen kívül mellesleg amiket leírtál, szervezőkészség, 
felfogóképesség... Ilyen vállalkozást létrehozni tényleg kellenek 
bizonyos képességek, ami csak kevés embernek van meg, kell hozzá 
szerencse, jó munkatársak. A többi az vagy multi, vagy önfoglalkoztató 
minicég, vagy az a típus, aki 20 éve még orgonaszínű zakóban ment az 
Amway előadásokra, most éppen a szövegírási és egyéb kommunikációs 
csodamódszerek lelkes pápája.
Szerintem aki belevág egy olyan vállalkozásba, ami 12 egy tucat, vesz 
egy Subway vagy hasonló frachise-t, vagy nyit egy boltot, és azt hiszi, 
ő ettől vállalkozó, hogy másokat irányít, a szememben csak egy potyaleső 
bepróbálkozó, de nem vállalkozó. Ez az a piac, ahol valóban az fogja 
eldönteni, ki a sikeres, aki a jól bevált amerikai trükkök százaival 
megharcol, és vagy ügyesebben, vagy gátlástalanabbul, vagy jó magyar 
módon, kevésbé szarul csinálja, mint a konkurencia. De az én 
elképzelésem a jó és harmonikus életről, vagy a jó vállalkozásról nem ez.


Gábor

2014.08.26. 3:15 keltezéssel, Kovács József írta:
>
> 2014.08.26. 01:29 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>> Kovács József <kj at faldeko.hu> írta, 2014. 08. 26.:
>>> A magyar vállalkozók zöme hülye!!!!
>>> Minden maga akar megoldani, átlátni, írányítani.
>>>
>>> NEM MEGY !!!!! és ez halál biztos...
>>> Nem túl nagy cég méret fölött már KELL a komplett managment és kész.
>> hááát, ezt kell megérezni :-), hogy mekkora nagy céget akarsz :-)
>>
>> kazánkovácsként nőgyógyászati rendelőt managmentelni,
>> vagy nőgyógyászként egy nővérkével mini rendelőt irányítani?
>>
> Na vájár...
> A menedzsment az egy önálló ága a vállalkozási szervezetnek!
>
> A 4 fő szervezeti terület
> - marketing (piac felmérés, igény kezelés, reklám, stb.)
> - értékesítés (a tényleges eladás, amihez a marketing szállítja a vevő 
> jelölteket)
> - kontrolling (a nyilvántartások és ellenőrzések, terv követés és 
> eltérés jelzés)
> - működtetés = menedzselés (a termelés szervezése... anyag/árú/ember, 
> stb.)
>
> A vállalkozó meg AZ AKI
> - a vállalkozási szervezet TULAJDONOSA
> - és a vállalkozási ötletek kitalálója
>
> Az csak egy dolog, ha éppenséggel a vállalkozó saját maga látja el a 
> vállalkozási szervezet egy/több/összes funkcióját.
>
> Alapestben a vállalkozó csak tulajdonos és ötlet gazda!
> Az ötlet kidolgozását, a marketinget/kontrollingot, menedzselést az 
> általa alkalmazott szakikra bízza!
> Azaz az a speciálsi eset ha, a szaki helyett ő maga látja el a 
> feladatok egy részét/egészét...
>
> Ilyenkor vállalkozó és önmaga "alkalmazottja" is egyben.
>
> ... és mint írtam, már elég kis méretű vállalkozásnál is előáll
> az a helyzet, hogy ö maga nem elég a funkciók ellátásához !!!!
>
> Mert kibaszott ritka az, aki egyszemélyben
> - jó marketinges
> - jó kontrollingos
> - jó menedzser
>
> A magyar vállalkozók 90-95%-a viszont ezt hiszi magáról, sajnos.
> Aztán idegbeteg, szívrohamos tempóban keres 1/10...1/100000 annyi 
> pénzt, mint
> kereshetne nyugisan egy szervezet tulajdonosaként, ha lenne 
> vállalkozási szervezete.
>
> Éppen ezen hit miatt döglődik a hazai vállalkozások nagy része.
> Nem az elérhető piac és lehetőség a kicsi... hanem a vállalkozó agya!
> Nem engedi ki a kezéből a szervezeti szakterületeket,
> hanem küzd velük analfbaltaként és aztán bele döglik.
>
> Vagy leragad egy még éppen kezelhető méret szinten... nem tud tovább 
> fejlődni tovább.
> Pedig tudna, ha végre létrehozná a szervezetet, ami neki "dolgozik".
>
> KJ
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list