[elektro-etc] Megromlott benzin?
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon Aug 18 22:57:37 CEST 2014
És olyanhoz hol/hogyan lehet hozzájutni? Esetleg próbáljak repülőbenzint
szerezni?
Most összeraktam, elgurultam a kútra üres tankkal, tankoltam 6 liter friss
benzint, összedugtam a pumpa kábelét, és mentem egy 10 kilóméteres kört
benzinnel, hogy kicsit lekopjanak a pumpából ezek a lerakódások. Reggel
meglátom, hogy könnyebben indul-e a pumpa.
2014. augusztus 18. 22:16 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> Alkoholos benya.
> Ha ritkan hasznalod, tegyel bele versenybenyat vagy valami 100+-ost, mert
> azok talan benzinbol vannak meg, nem e10-e50...
> A cso dagadasa es zsugorodasa is az extrem alkoholtartalom katt van, az
> oxidacio a savassagatol... szoval kornyezetbarat cucc.
> Kozben vizze bomlik, igy a vizes benyat tankoltal is igaz, csak nem
> tankolaskor, hanem utana rohadt bele.
> Bye
> Dexter
> On Aug 18, 2014 9:14 PM, "Ágó István" <ago.istvan at gmail.com> wrote:
>
> > Gázos autómban az utóbbi 3 hétben a fél éve cserélt benzinpumpa nem akart
> > rendesen indulni, 3-4-5 alkalommal kellett gyújtást ráadni és levenni,
> mire
> > egyszer normálisan felpörgött. Ezzel teljesen egyidőben az
> > üzemanyagszintjelző is megszűnt működni. Ha már egyszer a pumpa
> felpörgött,
> > akkor utána már működött, és ha leállítás követően néhány perc múlva
> > indítottam, akkor normálisan indult. Ellenben egy négyórás állás után már
> > megint 3-4-5-szöri gyújtás ráadásra pörgött csak fel. Gyújtás ráadáskor
> > néha hallatszott, hogy mintha mozdulna, de nem pörgött fel, hanem mint
> ami
> > akad, szorul. Nos, ma kiszedtem a tartályból, és volt mit látni,
> csináltam
> > róla képeket:
> >
> >
> >
> https://drive.google.com/folderview?id=0BzO6ntXnAQjacjdudzdxQWZrVUk&usp=sharing
> >
> > A pumpát fél éve cseréltem, viszont úgy két hónapja volt szétszedve
> > utoljára, mert a műanyag csövet, ami a pumpát és a kupakot összeköti,
> > lenyomta a nyomás a pumpáról. Akkor még SEMMI nyoma nem volt a
> korróziónak,
> > tehát nem az új pumpa jelenléte okozta a korróziót. Két hónapja annyi
> > történt, hogy húztam még a szorítón, ami a csövet a pumpára szorítja,
> mert
> > úgy tapasztaltam, hogy a cső valamennyit húzódik ugyan össze a benzintől,
> > de ismételt meghúzás után már többé nem fogja letolni a nyomás. Tehát két
> > hónappal ezelőtt semmi jel nem volt, azóta pedig csak egyszer tankoltam
> > benzint, de azt már akkor, amikor a pumpa már akadt, tehát a tartályban
> > levő üzemanyag sem változott a legutóbbi szétszedés és a pumpa nem
> indulása
> > között. A benzinnek viszont egyértelműen furcsa szaga van, szerintem is,
> és
> > akinek mutattam ismerősnek, szerinte is. A tartályban 26 liter benzin
> volt,
> > ebből tíz litert egy hete tankoltam, az előtt kéthavonta tankoltam 6-8
> > litereket, mikor mennyi sikerült, tehát volt benne régi benzin is.
> >
> > Most kiszivattyúztam a benzint kannákba, veszek egy tíz liter friss
> > benzint, és járatom vele egy darabig, aztán kiderül, mi történik. Ha
> > megszűnik az indításkori akadás (talán kidolgozza magából a pumpa), akkor
> > egyértelmű, hogy a benzin okozta. Mellesleg mit lehet kezdeni 26 liter
> > romlott benzinnel? És létezik valami stabilizálószer, amit a továbbiakban
> > megelőzésképp hozzá lehetne adagolni? Teszemazt adjak hozzá némi
> > kétüteműhöz való olajat vagy hasonló? Triviális lenne, hogy kéthavonta
> > fogyasszam ki teljesen a tankot, de ugye a tank alján nem tudni, mennyi
> van
> > még pontosan, és ha megállásig megyek vele, akkor meg onnan aztán
> szárazon
> > fut a pumpa az első kútig, hacsak nem veszem ki a reléjét, de az meg
> megint
> > macera.
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list