[elektro-etc] Fűtés megoldás /klíma beüzemelés

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Fri Aug 8 07:41:48 CEST 2014


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2014. 08. 07.:
> Cser Tamas wrote:
>
>> autóban R134 (kisebb nyomás, mint R410A) több darabból toldott,
>> majdnem gumicsöves, kompresszor tömítésénél szelelget, szóval nem
>> reménytelen
>
> Erre nem is gondoltam. Szóval valszeg fémbetétes gumicsövekkel lehet
> megoldani a
> dolgot. Más kérdés, hogy ez mennyibe kerül.

egy nagynyomású hidraulikákat is krimpelő budapesti cég
repertoárjában találtam megoldási lehetőséget, pár éve,
csak a cégnév, utca, házszámot tartalmazó szövegfájlom
elkallódott :-(

szóval az észterolajos szaftot bíró gumicső a sarokpont
( R410A észteres olajos szaftos, R22 ásványolajos szaftos
illetve az "átmeneti" és "drop-in" mindkét kenőolajfajtát
megeszi )

> Az R410 valszeg elengedhetetlen. Azt vettem észre, hogy a jó COP-ok

nomost ha az R134A elszelel egy R407C szaftból, akkor
a megmaradt szaft az R410A  keverékhez hasonlóra módosul :-)

> kizárólag
> ilyen gázzal töltött kütyüknél található. Tehát nem a kompresszor minőségén,
> a
> gyártó mechanikai módszerein, hanem a töltőgázon múlik a dolog.

igen, azon fog múlni

pl. R12 és R22 (freonos) elszelel,
akkor az ásványolajos motor miatt R600A (isobután) és R290 (propán)
is megteszi ( magyarul PB-gázzal is tölthető :-) )

pl. a "drop-in" keverékekbe 3-6% propán / bután miatt mehet  ásványolajosba
is

> hjozsi
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list