[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Sep 20 09:39:44 CEST 2013


Szogjelado (gyujtaspozicio) helyen? Vezerles nem lehet elugorva?

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.09.20., at 9:28, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:

> Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
> átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
> gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak tűnik.
> Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem tudom,
> melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
> kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
> fényképezőm
> 
> Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a pillanatnyi
> fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont a
> fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30% környékére,
> míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
> benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött is
> volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
> hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás már
> reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
> kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
> meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész minden
> henger számára.
> 
> Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
> tisztítókúraként? :-))
> 
> 
> 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> 
>> az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget mutato
>> allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol vele
>> vagy jaratod meg par percig .
>> volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit dadogott
>> , nem ment igazan jol .
>> gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan moci
>> volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
>> 
>> a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem volt
>> egyertelmu .
>> alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba ,
>> elkezdtem a hibat provokalni .
>> szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
>> kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is) es
>> harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
>> hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a hatso
>> hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso picit
>> kormosnak tunt .
>> alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt elkezdett
>> kormolodni , nem ontisztult .
>> kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett a
>> kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
>> az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott . kisgaznal
>> befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt es
>> atengedett .
>> csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol volt
>> es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
>> 
>> bye
>> dexter
>> 



More information about the Elektro-etc mailing list