[elektro-etc] Autószerviz

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Sep 12 08:57:34 CEST 2013


Igen, igy van szerintem is.

Azt hiszem, Dexter szokta mondani, hogy utoljara kb. az ezredfordulo 
korul "tudtak" az autogyartok kocsit tervezni, gyartani, azota valahogy 
"elfelejtettek". :)))
Magyarul: azota minden ala van rendelve a markecingnek, a(z allitolagos) 
kornyezetvedelemnek, a divatnak, s nem utolso sorban a penzbeszedesnek...
Valahol jo par eve olvastam is valamit rola, hogy az autogyari mernokok 
allitolag vert izzadnak, mert az autotervezes ma mar nem ugy megy, hogy 
"na, tervezzunk egy jo autot", hanem ugy, hogy a formatervezok 
kitalalnak valami divatos format, abba bele kell zsufolni 300 kilo 
elektronyikat, meg egy Euro 12324456-os motort, de azert kenyelmes is 
legyen, meg az utkozesi teszteknek is megfeleljen, stb-stb-stb.
Ilyenkor szuletnek azok a megoldasok, amelyeket neha itt is olvashatunk, 
amikor valamelyikunk mergelodik, mert valami ordenare tervezesi hiba van 
az autojaban - kiveve persze a Honda Civic-et. :))))))

Karoly

-------- Original Message --------

> 2013.09.11. 23:52 keltezéssel, potyo írta:
>> A kilincset ráfoghatjuk a széria első tagjára, stabilizátortálcát talán
>> szintén, de a tartályt tartó cucc rozsdásodása az elfogadhatatlan
>> szerintem. Mert ez nem olyan hiba volt, hogy gyengére sikerült méretezni,
>> hanem egyértelműen hibás anyagválasztás és/vagy rossz felületkezelés -
>> ezeket pedig nem ennél az autónál csinálták először.
>
> Szerintem ez mind olyan hiba.
>
> Ha nem tudnak egy kilincset vagy stab.gömbfejet méretezni, akkor holnap
> esetleg a fék fog leszakadni, vagy a fékpedál, vagy elcsavarodik a
> karosszéria?!
>
> Elég sok mérnök lehet ott, tudják azok méretezni, biztos vagyok benne...
>
> ...szándékosan gyengébbre.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list