[elektro-etc] Autószerviz

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Sep 12 08:45:36 CEST 2013


2013.09.11. 23:38 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Abszolút nem értek hozzá, sőt ha valamit végre megértek ezekből, azt is
> rövidesen nyomtalanul elfelejtem. Ez a pálca csatlakozott egy lemezhez,
> a csatlakozási pontnál lötyögött. Mivel garanciában cserélték, ennek a
> megoldásnak jobban örülök, mintha valamit nekiálltak volna okosba
> fejleszteni, de nem túl megnyugtató a dolog, mivel gyári volt benne,
> most ismét gyári lett, szóval marha óvatosan kell vezetnem, ha nem
> akarom megint 30e után cserélni.

Az stabilizátor rúd _gömbfej_.
Hívják még stabilizátor karnak, kutyacsontnak, meg a jófranctudja még 
minek...

Aligha fog 30e-nél többet bírni ezeken a fasza utakon...
Egyébként párezer Ft-os kopó alkatrész.

> Ezzel együtt kicserélték az egyik belső kilincset, ott is egy tök
> komplex alkatrész egyik csücskén egy pár milliméteres műanyag fül tört
> le, ami az ajtó belsejében a bowdent működteti. El nem tudom képzelni,
> hogy ilyen mérnök nem azért tervezett, hogy idővel eltörjön.

Dehogy nem... Mi másért?

> Ezzel együtt cserélték a két pántot, ami a tankot tartja. Jó hosszú
> vaslemezek, szépen rozsdásodtak, kivirágzott a festék alatt, jól
> látható, hogy semmilyen sérülés nincs rajta. Ez is elképzelhetetlen,
> hogy miért ilyennek találják ki gyárilag.

Lehetett vele pár Ft-ot spórolni, ahoz képest mintha savállóból lett 
volna...

> Mondjuk lényeges része eddig nem hibásodott meg egyáltalán.

Minden relatív, mi a lényeges?
Motor? Váltó?

Tök mindegy, fékkel, féktárcsával, kézifékkel is lehet gond, vagy ha 
leesik a tank, vagy ha az elrevült 500 Ft-os gumi tartó miatt leesik a 
kipufogó, akkor is lerohadsz az út szélén. Kevés olyan rész van az 
autón, ami nem lényeges.



More information about the Elektro-etc mailing list