[elektro-etc] Hosszbordás szíj
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue May 7 13:04:15 CEST 2013
Az hagyján, de a Mondeoban ráadásul rendes kettős tömegű a tárcsa,
rugókkal, miegyebekkel benne...
Best regards,
Andy
2013/5/7 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Sok ponton verzik az az elmelet.
>
> Bye
> Dexter
> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
>
>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
>> megholni...
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>> > Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
>> > főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
>> Pedig
>> > határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
>> láttam
>> > benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
>> > közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>> >
>> >
>> > 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>> >
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com
>> >:
>> >>
>> >> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri?
>> >>> Vagy nyolcas benne?
>> >>>
>> >>
>> >> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt mindegyik,
>> >> ahogy most néztem
>> >>
>> >>
>> >>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>> >>>
>> >>
>> >> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>> >>
>> >>
>> >>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>> >>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>> >>>
>> >>
>> >> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
>> >> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>> >>
>> >>
>> >>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>> >>
>> >>
>> >> Ez nem az enyém :-))
>> >>
>> >>
>> >>>
>> >>>
>> >>> A.
>> >>>
>> >>>
>> >>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>> >>>
>> >>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
>> valakinek
>> >>>> ötlete, véleménye.
>> >>>>
>> >>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
>> csinálta,
>> >>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
>> vezérlés
>> >>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
>> >>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
>> vezérléshez
>> >>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen,
>> ezt
>> >>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>> >>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>> >>>> összeverte a
>> >>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
>> >>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
>> >>>> felé
>> >>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a
>> szíj
>> >>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>> >>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>> >>>> helyjel,
>> >>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>> >>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
>> >>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>> >>>> oldalát.
>> >>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
>> kérdés,
>> >>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
>> fordulatnál
>> >>>> belebeg?
>> >>>>
>> >>>>
>> >>>
>> >>
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list