[elektro-etc] Hosszbordás szíj
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon May 6 16:05:13 CEST 2013
Nem lehetetlen, mert ugye a hosszbordás szíj az nincs különösebben védve,
és tavaly mi is arra tippeltünk, hogy felpattant valami kavics az útról, és
épp úgy pattant oda, hogy arrébblökte a szíjat. De ~13000km után megint?
Nem mondom, hogy lehetetlen, csak a tavalyit még elkönyveltem egyedi
esetnek, de mostmár kezdek parázni, hogy ha ez ismét a vezérlés felé ugrik
arrébb, akkor akár ismét összeverheti a szelepeket, és jobb lenne a dolgot
inkább valami módon megelőzni, illetve rájönni, hogy mitől történhet. És ha
ez ilyen könnyen történik, akkor ennek másoknál is elő kellett, hogy
forduljon, ez az 1.6-os motor elég sokmindenben van. Ha lehetne kapni olyan
tárcsákat, amiknek van peremük, simán kicserélgetném mindet, de maximum
csinálni lehet ilyeneket szerintem, mert a kapható tárcsák, ahogy néztem,
mind perem nélküliek.
Már azon is gondolkoztam, hogy odarakok valami érzékelőket, amik figyelnék,
hogy a szíj a helyén fut-e, és ha nem, akkor jelezne. Arra még egyelőre
nincs ötletem, hogy mivel lehetne megbízhatóan figyelni, talán ha
kifeszítek egy-egy szál drótot a szíjtól 1mm-re, amit ha a szíj nem fut a
helyén, akkor eltép, és akkor az áramkör megszakadása miatt jelezne.
2013. május 6. 15:48 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> szemet esett bele ?
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. május 6. 15:37 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van valakinek
> > ötlete, véleménye.
> >
> > Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt csinálta,
> > hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a vezérlés
> > felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
> > biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a vezérléshez
> > (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen, ezt
> > nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
> > vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
> összeverte a
> > szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
> > kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
> felé
> > arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a szíj
> > egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> > klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
> helyjel,
> > egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> > generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
> > egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
> oldalát.
> > A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a kérdés,
> > mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb fordulatnál
> > belebeg?
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list