[elektro-etc] Hosszbordás szíj
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon May 6 15:37:44 CEST 2013
Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van valakinek
ötlete, véleménye.
Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt csinálta,
hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a vezérlés
felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a vezérléshez
(vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen, ezt
nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és összeverte a
szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés felé
arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a szíj
egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy helyjel,
egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli oldalát.
A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a kérdés,
mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb fordulatnál
belebeg?
More information about the Elektro-etc
mailing list