[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Mar 24 08:12:34 CET 2013


Nos, elmeselem az en estemet, bar tudom, ugyis le fogtok hurrogni 
ezerrel, ugyanis dizelrol van szo, raadasul francia autokrol (Citroen), 
de nem erdekel az errol szolo  siramotok :))), nem ezert irom le, hanem 
azert, mert csaknem 100%-ban osszecseng Arnold irasaval.

Bocs, kicsit hosszu lesz!

Szoval 1999 ota voltak voltak Xantiaim, teljes, 100%-os megelegedesemre 
(eltekintve keves - valoban keves! - kisebb hibatol). Volt koztuk benyas 
is es ongyujtos is. (Kozben "csaladi alapon" mas autokat is hajtottam, 
de a Xantiak mindig megvoltak.)
Tavaly tavasszal elkezdtunk kalkulalni (mint utobb kiderult, rosszul!).
200ekm korul volt a HDi-ben, "amugy" teljesen jo volt, de lassan erett 
volt egy par ertekesebb alkatresz csereje, erre gondoltunk egyet, adjuk 
el, s vegyuk ujabbat.
Az eset extra pikanteriaja, hogy 3 napon belul elkelt, a vevo kb. 
200km-rol jott, ugy, hogy MEG SEM NEZTE az autot! Hozta a rencamot, oszt 
mar vitte is. :))) Igaz, en mindig mindent "konyveltem", mikor melyik 
alkatresz lett cserelve, stb., s a vevo megbizott ebben a listaban. Epp 
a multkor telefonalt - egy ev utan -, hogy szuper az auto. :)))
Utana vettunk egy latszolag kivalo allapotban levo C5-ost, kereskedotol, 
hasznaltan, 1 eves garanciaval (ez volt a szerencse a 
szerencsetlensegben). Annak idejen irtam is Nektek, hogy az elejen meg 
is voltunk vele elegedve, 5,2-ot fogyasztott. Igaz, az mar akkor is 
latszott, hogy mig a Xantia "meg volt csinalva", abban anyag van, a 
C5-os mar erosen a gagyisodas fele tendalt (puritan muanyagok, ropogos 
elemek, vekony karosszeria, sporolas minden szinten, stb.) Pedig 
latszolag nagyon egyben van a C5-os is, de "lakva" mar latszanak apro 
furcsasagok. Es hat ugye plafonig tele van elektronikaval, amely meg ha 
nem is hibasodik meg, tele van apro, bosszanto szoffer bug-okkal.
Aztan az auto 3-szor(!) megadta magat az uton, ugyanazzal a hibaval: a 
kipufogogaz visszavezeto szelep hibajat jelzi a szamitogep, s ilyenkor 
leall. Igen, letilt a komputer meg az autopalyan is!... :((( 
Szerencsere, amint irtam, garancia volt ra, igy ingyen volt a nagy 
erteku haromszori javitas. Harmadszorra(!) sikerult a becsi gyari 
szerviznek _latszolag_ hibatlanra osszekalapalni. Igen am, de - 
szerintem - olyan aron, hogy buheralt szoffert toltottek fel ra. Azota 
ugyanis lathatoan a partikelfilter "mosasat" az auto nem szakaszosan 
vegzi el, hanem szerintem allandoan. :))) Bezony! Kikuszoboltek a hibat, 
s behoztak egy masikat - az en karomra. :))) Azota ugyanis kb. 1(!) 
literrel tobbet kajal es gyengebb is. Oltari szar szitu, igy nem is 
vihetem vissza, hisz korbe rohognenek, hogy vezessek takarekosabban, 
stb. :))) Azt hiaba is mondanam - gondolom -, hogy 75 ota vezetek, 
huszonot db koruli autom volt mar, van nehany kilometer bennem, s talan 
el tudom donteni, hogy az auto nem "miattam" fogyaszt - erdekes modon 
pont azota! - ennyivel tobbet...
Na es itt jon az ujabb csavar: megelegeltuk C5-os okelmet, s ket hete 
mazlival belefutottunk egy tokeletes allapotu 94ekm-es Xantiaba. :))) 
Azonnal megvettuk, szinte latatlanban. Szorult is bennem a zabszem, nem 
valami buhera-e, de penteken megnyugodtam, a szervizben kiderult, hogy 
az auto valoban kivalo allapotban van, szinte uj, alig hasznaltak, es 
eltekintve nehany kisebb koltsegtol (kipufogodob, motortarto bak) nem is 
kell ra kolteni. Szoval visszafele menekultunk. :)))

Nezzunk azonban egy-ket technikai adatot! Furcsa lesz, es ez is 
osszecseng Arnold irasaval.
1. Xantia: Euro 2-es vay 3-as(?) motor, 2000 kobcenti, 90LE, 154g/km 
CO2, 5-5,5literes fogyasztas (de inkabb csak 5-5,2 korul).
2. C5 kombi: Euro 5-os, 1600 kobcenti, 109LE, 145g/km CO2, 5,5-6,0l 
fogyasztas (nem szamitva az en egyedi hibamat!), +100kg tomeg a 
Xantiahoz kepest, na es ki tudja, hany kilo szamitogep (a Xantiaban is 
van, de csak a szukseges mennyisegben).

Akkor mondja meg nekem valaki, hol itt a fejlodes?! Kilenc gramm CO2 
fejeben szinultig van elektronikaval (ld. gyartaskori es majdani 
megsemmisiteskori plusz kornyezetszennyezes!), es raadasul tobbet is 
eszik. Sot, mint most kiderult, a gyari adatok ellenere a Xantia "megy 
jobban". :))) Ezt nem tudom masnak tulajdonitani (100 kilo ide vagy 
oda), mint a nagyobb hengerurtartalomnak. Az en "elmeletem" szerint erot 
(szandekosan nem teljesitmenyt vagy nyomatekot irtam!) az autoban csak 
kobcentibol lehet nyerni. (Ezzel persze lehet vitatkozni, ez csak az en 
szubjektiv velemenyem.)

Tegnap szereltem be az Infinity-ket a Xantiaba, es ujfent 
megallapitottam, hogy ebben meg "van anyag". A muanyag belso elemek is 
erosek, a klipszek a kocsi 13 eves kora ellenere nem pattannak el, nem 
tornek. Ha pl. az ember leveszi az ajtokarpitot vagy lebontja a 
muszerfalat, akkor vissza is tudja tenni :))), es nem is zorog utana. 
:))) Es sorolhatnam, egeszen az olyan nyalanksagokig, mint a vezetekek 
egyertelmu, kozonseges foldi halando szamara is dekodolhato jelolese 
(szemben a C5-osevel!). Ja, es mondjuk egy egocsere sacc per kabe 10 
perc, beleszamitva, hogy elo is kell keresni a megfelelo egot. :)))
(Pedig a C5-ose sem xenon, csak epp nem lehet hozzaferni.)

Igy aztan a C5-ostol erzekeny bucsut veszunk, es remelhetoen tovabbi 4-5 
evig ujra Xantiat fogunk hajtani. :))) A legnagyobb rohej az egeszben, 
hogy anyagilag is megeri, a kocsi relativ magas kora ellenere is! Ha - 
ad absurdum - evi 1000 Eurot _kellene_ koltenem hibakra (de ilyen sosem 
volt az elmult 14 evben a Xantiaimmal!), akkor is jobban jovok ki 
anyagilag az eljovendo kb. 5 evben, mint egy ujabb, "modernebb" autoval. 
(Figyelem! Az evi 1000 Eurot extra hibakra ertettem, nem a szokasos 
karbantartasra es kopo alkatreszek cserejere!) De egeszen a gumikig 
bezaroan: a Xantia 15-os gumijai - meg ha a csucsmarkakat vasarolom is! 
- kb. 3-400 Euroval(!) kerulnek kevesebbe, mint a C5-os 16-os, erosen 
"peres" gumijai. A Xantia hidraulika go:mbjei tolthetoek (kiveve, ha 
membranszakadas van), a C5-os kuglijait, hiba ill. oregedes eseten jo 
sok rhenusi magyar forintokert (vagy juroert) eleve cserelni kell...

Eppen beszelgettuk szakikkal, de azt hiszem, tavaly itt is irta valaki 
(talan Dexter?), hogy anno kb. 1995-tol(?) 2002-ig(?) _fuggetlenul_ a 
gyartotol, majd' minden automarka jo volt, megbizhato, relativ jol 
teljesitette a meg most is ervenyben levo kornyezetvedelmi eloirasokat. 
Azutan a gyarak valahogy "elfelejtettek" jo autot gyartani. :))) Persze 
erosen sejtheto, hogy nem felejtettek el, csak azota egyeb, "magasabb" 
szempontok dominalnak...

Bocs a hosszu irasert, remelem, nem felejtettem ki semmit!

Ja, azt termeszetesen mondanom sem kell, hogy a Xantian nulla rozsda van 
- igaz, a C5-oson sincs. Csak hat az nem 13 eves. :)))

Karoly

-------- Original Message --------

> Hááát, ha jól olvasom 1 190kg a Honda... azért van ott egy 160kg, ami
> nem kevés. Itt kb. meg is jött a fogyasztas...
>
> (1350 az Alfa, kabrio, agyon van merevitve...)
>
> Enyem EUR2-es, de EUR3-as is kopp ezt tudja.
> Civic EUR4 max.
>
> Azért a pár NOx molekuláért izzadtak ennyit tizen éven át? :)
>
>
> Nna ezért sem lesz mostanában új autóm. Nulla értelme van.
> Megveszem a régit, darabokra szedem, ráköltöm a vételár dupláját, tartok
> 1 millional, es van egy tokeletes autom. Aminek van íze, van lelke, es
> 18 év után is mukodnek benne a dolgok. Nem kopik el az ablakemelo
> kapcsolo gumiboritasa, nem málik szét az indexkar, nem rohad a kaszni
> sem. Fillérekből javítható, vezetni is élmény. Klima, ABS van, más
> nyárra nem kell. :)
>
> A.
> On 2013.03.23. 18:53, Kovács József wrote:
>>
>>
>> 2013.03.23. 18:47 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>>> 95-ös Alfa Spider 2.0 ikergyertya, VVT (igazabol digitalis, nem
>>> variable)
>>> 0-100: 8.4sec
>>> 1350kg
>>> 186 Nm @4000rpm
>>> 150-155LE kozotti verziok @6200rpm
>>> Remekül vezethető nyomaték/váltó együttes a száraz adatok mellé.
>>>
>>> Ennyit fejlődött a technika tizen év alatt.
>>> Nem sok. :) Mitöbb negatív...
>>
>> Mínusz ~1,5 liter benzin a 10 év javára :-)
>>
>> KJ
>>
>>> A.
>>>
>>> On 2013.03.23. 18:40, Kovács József wrote:
>>>>> kar hogy nem talalom hogy melyik top gearben volt a Clarkson, az
>>>>> leglabb
>>>>> elismerte,
>>>>> volt egy benzines meg dizel valtozat, egyforma loerovel
>>>>> aszongya elotte, a dizel jobb lesz, mert nagyobb a nyomatekja
>>>>> aztan oszinte dobbenettel az arcan: nem jobb!
>>>>
>>>> Erre az UFO HONDA CIVIC benzin/dízel
>>>> GYORSULÁSI görbét már párszor linkeltem :-)
>>>>
>>>> Tök azonos 0-100 sprint: 8,9 sec
>>>> - 1.8 benzin 143 LE  és 174Nm/4300
>>>> - 2.2 dízel  150 LE  és 350Nm/2000
>>>>
>>>> Persze más gyorsulás lefutással az elején ...
>>>>
>>>> http://faldeko.hu/civic.jpg
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>> dehat miert lenne jobb pusztan attol hogy kisebb fordulatszamon
>>>>> uzemel.
>>>>
>>>> .
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2012.0.2240 / Vírus adatbázis: 2641/5698 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.03.23.
>>>
>>>
>>
>> .
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list