[elektro-etc] nyomatekmania

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Mar 23 16:44:02 CET 2013


abszolut nem .
a max motor nyomatekra meretezik az auto tapadasat , attetelet , a tapdasi
nyomatekra - ami a gumi es a sulyero altal limitalt , gyakorlatilag
konstans
ha egy motor egy hegyes nyomatekgorbevel bir , aminek van egy szep lapos
platoja mondjuk 2500-ig dizelnel , 4000-ig turbos benzinesnel , aztan van
egy helyes kis csucsa (mondjuk +50%)
akkor ugy kell atteletelezni hogy egyesben ott meg reggel hidegben , paras
idoben se porogjon el a gumi . tehat mindenhol mashol benne marad 50%
ratartas ,a motor+valto gyengebb lesz mint a gumid le tudna adni - ergo
lefullad .
azonos gorbe eseten csakugyan jobb a tobb nyomatek (pl
avengersuperchargers.com) de ha a katalogus adatba kell robbantani egy szep
szamot , akkor az azt jelenti majd hogy meglatja a tragacs a hegyet es
nyomatekra van szukseged , haromat visszakapcsolsz es uvolto motorral
felmesz felgazon , lassan , mert a cirkalashoz hasznalhato fordulaton csak
a nyomatek fele van ott es terhelesre esik - tehat ha terheled , akkor
csokken , amitol meg jobban no a relaitv terhelesi hiany , amitol tovabb
lassul , tovabb csokken es kesz .

bye
dexter



2013. március 23. 16:36 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:

> Mi a baj a sok nyomatékkal? Vagy azzal, ha valaki azt gondolja, a sok
> nyomaték az jó? A mai napig nem értem.
> Sok nyomatékkal fel bírok menni arra a hegyre, kevéssel nem.
> N=F*r, tehát nagyobb nyomaték, több erő.
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.03.23. 14:24 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>
>> a legfrissebb musorbol:
>> -90LE, és 205Nm nyomatekot szabaditva ra, az elso kerekekre.
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list