[elektro-etc] http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/03/22/tiltott_az_audi_csodafenyszoroja/?utm_source=tc_topic&utm_medium=cikk&utm_campaign=Forum
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sat Mar 23 08:13:14 CET 2013
Figyu!
Extra jeleztem, hogy korantsem "igenyes", tudomanyos megfigyelesekrol
van szo, csak egyszeru, hetkoznapi tapasztalatokrol, amelyeket azert nem
biztos, hogy sutba kell dobni. Adott esetben lehetne (bar szerintem
senki nem fogja!) tudomanyos igenyesseggel is vizsgalni.
> Arrol nem a led tehet hogy a nemetek nem tudnak nem villogo lampat
> csinalni. Az enyeimen pl nem lathato villogas . Tehat kulonvennem a
> led es a szar megvalositas okozta gondokat.
Persze, ebben tokeletesen igazad van, en csak - ismetlem - egy bosszanto
megfigyelesemet irtam le.
-------- Original Message --------
> Arrol nem a led tehet hogy a nemetek nem tudnak nem villogo lampat
> csinalni. Az enyeimen pl nem lathato villogas . Tehat kulonvennem a led es
> a szar megvalositas okozta gondokat.
> A ledes vilagitas es bukas ... nem tudom hogy hogyan csinalta a kiserletet,
> de nagyon jo kerdes.
> Egy zankai 24oras monti versenyt neztem regebben , ahol a ledesek lathatoan
> tobbet buktak egy nehez szakaszon.
> Az en megfejtesem az volt hogy a szem kozelebe elhelyezett ledek homogenne
> vilagitjak a terepet - ha a led es a latas sikja kozotti szog kicsi , akkor
> a melyseggel valtozo fenyero , ami egyfajta hamis terhatast biztositana
> eltunik es csak a valodi terlatas marad , ami keves ha az ember faradt vagy
> kulonosen akkor ha nem homogen a vilagitasi kep , tehat egy mintat vilagit
> a celra , ami zavarja a kepfeldolgozast .
> Igy aztan nem tudom hogy mennyire volt igenyes az altalatok vegzett
> kiserlet , de nagyon mas az eredmeny ha monjuk a jobb vagy bal kormanyvegen
> van a fenyszoro (a bal a jobbik, mindketto sem igazan jo) vagy ha a
> vaznyakon van nem forduloan vagy akar a fejere szereli a sisak kulonfele
> reszeire. Erdemes lenne vizsgalni mert teljesen uj hibakat lehet elkovetni
> az uj technikaval.
>
> Bye
> Dexter
> 2013.03.23. 7:54, "Karoly Kovacs" <koka55 at kabsi.at> ezt írta:
>
>> Nos, nem is biztos, hogy csak burokratikus szarragas ez.
>>
>> A fotolistan par eve mar eleg jol kiveseztuk ezt a temat, es ket
>> erdekesseg vetodott fel:
>> 1. a multiplex uzemmodban hajtott feklampak es egyeb LED-es lampak ugye
>> gyors szemmozgasoknal (vagy a targy gyors mozgasanal) stroboszkophatast
>> keltenek a szemben, ez erosen zavaro lehet. Engem is rohadtul szokott
>> zavarni, de azert nem annyira, hogy beleszaladjak az elottem haladoba. :)))
>> 2. egy evszazadok ota nagyon, de nagyon komolyan biciklizo listatarsunk
>> vetett fel egy, a cikkben emlitett balesetekhez erosen hasonlito dolgot.
>> Azt figyelte meg magan, hogy amikor LED-es bicajlampakat szerelt fel, utana
>> sokkat tobbet bukott sotet, erdei terepen, mert - feltetelezhetoen - a
>> savos szinkep miatt egyes apro "targyak" kiestek, nem vette eszre idoben
>> azokat. Miutan visszatert hagyomanyos lampara, megszunt a sok bukas.
>>
>> Figyelem! A fentiek korantsem egzakt tudomanyos megallapitasok a
>> reszemrol, csak jeleztem, hogy azert van ebben a LED-mizeriaban valami, ami
>> bizonyos korulmenyek kozt valoban gondot okozhat.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>> hm :)
>>>
>>> "Ezért a VW csoport most a szabály felülvizsgálatát kezdeményezte, több
>>> más autó- és fényszórógyártóval együtt. Az ügy azonban nem megy simán:
>>> az autók biztonságával foglalkozó amerikai kormányügynökség, az NHTSA
>>> ugyanis megkérdőjelezte a LED-es technika létjogosultságát. Azt mondják,
>>> statisztikáik szerint a fénykibocsátó diódákból álló féklámpák
>>> terjedésével párhuzamosan emelkedett a ráfutásos balesetek száma."
>>>
>>> Érdekes... elméletem van 10+1, de akkor is érdekes.
>>>
>>> A.
>>>
>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list