[elektro-etc] motoros zar
tucsilg
tucsilg at gmail.com
Wed Mar 20 09:26:43 CET 2013
Hello, nem kovetem a szalat ugy hogy lehet hogy hulyesegeket beszelek de
ez nem jo neked ?
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.hagard.sk/buxus/images/products/87701.jpg&imgrefurl=http://www.hagard.sk/elektroinstalacny-material-a-pristroje/instalacne-pristroje/elektricky-zamok-4fn-87701-08a-6-8v-ac-24x100x585mm.html?page_id%3D10237&h=500&w=500&sz=25&tbnid=cUJyxwFVhiqF-M:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&usg=__hdJ79GS82a9Cc96hLHBPqHI04VY=&docid=RlJLtxSvUYNJyM&hl=hu&sa=X&ei=YHJJUdSYKoaCtAaA1oE4&ved=0CEMQ9QEwAg&dur=477
Gomb kivul belul es akkor automata ha meg nem adsz neki aramot akkor
kulcsal nyithato.
19.3.2013 19:28 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
> Egy zar el tud ugy romlani, hogy nem lehet bezarni, vagy nem lehet
> kinyitni. De az, hogy bezarom, majd elromlik es ettol kinyilik, az elegge
> kizart.
>
> Ezzel szemben az akkurol taplalt magnes ezer meg egy modon tud ugy
> elromlani, hogy egyszercsak nem magnes tobbe. Lehet hozza csinalni
> akkumenedzsmentet, meg redundans kabelt, es ezek ujabb es ujabb
> hibalehetosegeket visznek be. Diagnosztikai esemenyekre reagalo kijelolt
> szemely mokasan hangzik egy csaladi haznal.
>
> A hivatkozott motoros zaraknal nem fordulhat elo hogy elektromos hiba miatt
> nem lehet roncsolasmentesen bejutni. Ugyanis ezek mezei mechanikus zarak
> annak minden megbizhatosagi elonyevel. Kulccsal minden korulmenyek kozott
> nyithatoak. Az elektromos nyitas/zaras csak kenyelmi funkcio.
>
> Nem a biztonsag novelesere kerestem a motoros zarat, hanem kenyelembol.
> Hogy napkozben ki-be jarkalashoz ne kelljen kulcs, viszont tavozaskor se
> kelljen hatramenni bezarni a hatsoajtot.
>
> Vajk
>
> 2013/3/19 Móczik Gábor <pm_levlista at progzmaster.hu>
>
>> 2013.03.19. 12:49 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
>>
>>> Egy bezart mechanikus zar nem tud ugy elromlani, hogy az ajto kinyiljon.
>>>
>>> Egy szunetmentesrol meno tartomagnes cuccban viszont vegtelen olyan
>>> tonkremeneteli mod van, amivel az ajto nyitva marad.
>>>
>> Ezek a mágnesek 12 vagy 24V-ról működnek. A szünetmentes táp maga az akku,
>> plusz 1-2 alkatrész, nem egy szinuszos invertert kell odaképzelni.
>> Meg lehet csinálni profira, átgondoltan, meg össze is lehet barkácsolni.
>> Az utóbbi esetleg fog váratlan helyzetet okozni, az előbbi jóval ritkábban.
>>
>> Lepcsohazaknal
>>> egyaltalan nem ritka az, hogy nem direkt van nyitva, hanem pl eltort a
>>> drot
>>> ami megy a magneshez, es mar nyitva is van.
>>>
>> A lépcsőházi ajtó a WC ajtóval kb. azonos szinten van, mondjuk hogy nem
>> biztonságtechnikai rendszer. Inkább barkács. Nem biztonságtechnikai
>> szakember telepíti és nincs átgondolva biztonságtechnikai szempontból.
>>
>> Általában azért van nyitva, mert a hidraulikus ajtóbehúzó tönkrement, és
>> nem kinyílt, hanem legutóbb be sem csukódott...
>>
>> Egy biztonságtechnikai megoldásnál eleve úgy kell telepíteni, hogy ne
>> törhessen el a kábel, esetleg duplázni a kábelt, és ha eltört (valamelyik),
>> akkor diagnosztikai jelzést vagy riasztást váltson ki. Ugyanúgy, mint az
>> is, hogy nyitvamaradt az ajtó, az akku töltőkör hibája vagy az akku várható
>> élettartamának csökkenése esetén. Nem túl komplikált dolgok ezek, sehol
>> sincs egy komolyabb mikrokontrolleres rendszerhez.
>>
>> Kell valaki kijelölve, aki valahol valamikor valahogyan reagál a
>> diagnosztikai eseményekre.
>>
>> Elektronikusan vezérelt mechanikusan reteszelt rendszerhez pontosan
>> ugyanezek szükségesek ha nem akarsz esetleg azzal szembesülni, hogy még te
>> sem tudsz bemenni roncsolás nélkül. Plusz a mechanikai karbantartás.
>>
>> Nyilván egy fokkal biztonságosabb a reteszelt rendszer, de kérdés, hogy a
>> védendő területre szükséges-e.
>> A szóbajöhető összes esetre fel kell tenni a szokásos "Mi van ha...?"
>> kérdéseket, és a válaszokból el lehet dönteni, hogy mi felel meg, vagy
>> kizárni mi az ami nem felel meg.
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list