[elektro-etc] Lánctalpasok az M1-esen Re: Mennek mint állat...

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Mar 16 16:36:18 CET 2013


2013. március 16. 16:11 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:

>
> 2013.03.16. 15:42 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> ez most pontosan az az eset amikor nincs es nem lehetne szukseg a fejre .
>> a katasztrofavedelem NEM lehet felso iranyitasu , mert a katasztrofa
>> termeszetebol fakad a kaosz , az eroforras aranytalansag (sok serult keves
>>
>> mento , fel orszag aram nelkul , nincs kozlekedes , nincs mobil , nincs
>> net
>> , nincs goygyszer , nincsfelsovezeto eleteben vagy elerhetoen) tehat a
>> katasztrofalis vedelem ilyenkor helyi automatizmusokkal kene eletre keljen
>>
>> es a sajat teruleten megoldani a helyzetet - kicsi , decentralizalt
>> egysegekkent .
>>
>
>
> Na gondolkodjunk csak el egy kicsit...
>
> EZ idővel egy NEM LOKÁLIS GOND LETT!
>

sok lokalitas egy globalitas .
ahogy irtam is - egy homaros csapat siman tisztan es atjarhato szinten tud
tartani egy adott szegmenst . tud tajekoztatni (vonnegut utan hogy szeme ,
fule stb legyen istennek) es igy ellatni infoval a kozpontot . tehat a
lokalitas mukodik es uzemelteti a kozpontot mert ad informaciot a
belasetkrol , a hohelyzetrol .


>
> Annak indult reggel és úgy ~14 óráig annak is maradt.
> Hol itt, hol ott akadtak gondok.
>
> Kimentek, lezártak, tereltek, mentettek.
> A helyiek ...ahogy elvárod.
>

tenyleg ? akkor a buszok hogy indultak el ?
mert oke hogy csuklobol lehulyezel mindenkit aki elindult a hivatalos nem
tajekoztatas alapjan , de a mentok , buszok , kamionok profi vezerles alatt
allnak .


>
> De, 14-17 óra között a lokális gondok helyett
> végül kialakult egy közel félországnyi gond!!!!
>

pontosabban par kisebb gond alakult ki strategiailag fontos helyeken , ami
lebenitott egy fel orszagot , mert a bedugult palyara raengedtek azt a
forgalmat ami nem tudta elhagyni azt .

mindig felvetodik ha az altalam nagyon utalt fovaros kozeleben kell mennem
: m0 vagy at a varason - es a valaszom a gmaps elott mindig a varos volt -
ugyanis ha az m0 bedugul , arrol nem tudok infot szerezni , megfog es
tehetetlen vagyok . ha a varosban tereles van , akkor kikerulom es megyek
tovabb . tehat ez megint jatekelmelet : 1% esely a ket oras bukasra , vagy
20% esely a tiz perc bukasra . ha a biztonsagi ratartasom 50% , akkor
nyilvan az utobbi a jo valasztas .


> Amit már nem lehet helyileg szervezni... igaz?
>

nem , nemigaz .
attol hogy a helyi erok dolgoznak , a kozpont elallithatta volna a bemeno
forgalmat , az elso baleset utan ot perccel .
az elso jel jokora volt .


> Főleg, hogy idővel olyan cuccokat kellett bevetni,
> mozgatni, amiket egy lokális hatáskörű szerv nem is ér el...
>

ha nincs helyben , akkor nincs . ennyi .


> Vagyis a lokélis erők fölé ki kellett nyitni a regionális ernyőt is.
> Mert kiderült a helyiek ezt már képtelenek lesznek kezelni.
> Hisz minden-mindennel összefüggővé vált!!!!
>

es a fovaros mit is adott ? lekuldott tankokat ? kuldott benzint ?
elemiszert ? holapatot ?
siman informaciot - ami semmiben nem akadalyozta a helyi katasztrofavedoket
.
a dolguk az lett volna hogy megakadalyozzak a helyzet romlasat - nem
sikerult .


> Törsz kellet föléjük.... ami fel is állt, gyorsan.
>

es ez igy a normalis . mondjuk felallni kar , mert elerhetoek telefonon -
tehat mar ot percen belul mukodhettek volna .


> Az, hogy közben egyesek mennyit balfaszkodtak éppen
> értetlenkedtek a dolgozgatunk országában külön téma.
>

termeszetesen soha nem a vezetes a hulye ha vezetokent nezed - de itt most
nem tagadhato a toketlenseguk . nem regalni kell ha pofan vagnak egy
bowlinggolyoval - mert akkor mar nincs eszmeletenel a paciens - ha latja
hogy dobjak , akkor felre kell huzodni es ez itt napokkal elotte latszott .


> Ettől még a rendszer elég jól beindult végül.
>

van aki szerint husz ora kesessel - szerintem harom nappal .
azt mondod 28-ig elt a rendszer . nem neztek tevet es nem hallgattak radiot
? nem volt ket napjuk hogy megnezzek a teveben a kepeket a nemetekrol ?


> Akkor is RENDBEN lerendeztek sokezer eseményt méghozzá
> sok tucat helyszínen, ha közben akadt akár 30% elkúrt is.
>

PERSZE volt meleg kavejuk es tudtak sajtotajekoztatot TARTANI (BAR a
kormanyszoviVO kintragadt valahol)


> Lehet kritizálni az éppen elkúrt %-ért, de tessék elismerni
> a közben JÓL elvégzett túlnyomó részt is, mert így tisztességes.
>

van ami mukodott . de azert nem szoktam senkit leszopni mert idoben es a
megfelelo osszegrol megjon a szamla a gazfogyasztasomrol .
ez a dolguk . raadasul ha heroikus nagy trancsir aran megmentettem volna
egy beteget , akkor van aki feltenne a keredest hogy  volt-e szerepem abban
hogy ilyen sulyos helyzetbe kerult a beteg - kezdetkent .
akkor fogom azt hinni hogy a katasztrofavedelem jol mukodik ha ezeket a
helyzeteket nem oriasi erofeszitesekkel es karok aran oldjak meg hanem
profin , nyugodtan - ugy hogy sima ugynek latszik . ezt is lehetett volna
igy .
nezzuk a legtisztabbat : jon a drama , a meterologusok jelzik . a teveben
latom , kozli velem a nemet , osztrak , szlovak rendszer . ekkor letiltom a
kamionokat , figyelek . letiltom a buszokat , figyelek . megtortenik az
elso baleset (mivel a kamionok kiesnek belole - ezert nem negyven auto cask
mondjuk ot) ekkor kimennek a helyi erok es behuzzak oket a legkozelebbi
melegedobe - ha a jegesedes es a havazas durvul , akkor lezarunk
szakaszokat , de takaritjuk hogy ha kint amradt valaki , akkor azt meg meg
lehessen talalni , menteni .
holnap egy takaritas utan feloldjuk a zarlatot es kesz .
mindenki dramazott volna , de a rendszer mukodik . a szlovenek siman
letiltjak a kamionokat a hegyeikben . akkor sincs drama .


> HA, mindent annyira szarul csináltak volna, akkor
> az a 10 000 ember még mindig a hóban fagyoskodna...igaz?
>

nem , mert egy nap utan beragott a nep es elkezdte maga megoldani - ahogy
az elejetol kellett volna a helyi rendszerekkel . palya korlat bontas ,
asas , melegedok kialakitasa stb .
az emberek es a jozan esz mukodott a rendszer leszerepelt .


> De, a 95%-uk már hajnalban nem volt ott!!!!
>

a hiradasok szerint . sot mindenkit kihoztak az utolso hobucka mogul -
mikozben face-en latom hogy meg kit asnak honnan ... ez abban a perceben is
hazugsag volt .


>
>  a hazudos politikus meg menjen a fenebe .
>>
>
> Akkor ki az aki tendenciózus és hazudik?
> Hát az, aki azt mondja: ez egy total szar akció volt...
>

elkestek , lassuak voltak , rosszul reagaltak .

>
> Pedig nem is!
>

szerited . masok szerint meg de .
kinek kene hinnem ? azoknak akik kint vannak az utakon es latjak ,
csinaljak vagy annak aki a meleg fotelben ul es egy harminc evvel ezelotti
rendszerhez hasonlitgatja a mai reakcioidoket ?

volt mi alapjan reagalni . volt mivel . volt mikor . a helyzet
kialakulasaert felelosek - a megoldasert reszben .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list