[elektro-etc] Lánctalpasok az M1-esen Re: Mennek mint állat...

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Fri Mar 15 18:47:27 CET 2013


Milyen mentési költséget?
Nem volt mentés...
Valamint egy résztvevő története:


Egy hótúlélő kalandjai: A védekezést Szűz Máriára bízták

 Többszörös mázlival, gyors döntésekkel, két okostelefonnal és egy
GPS-szel sikerült megúsznunk tegnap, de így is nagyon közel voltunk
ahhoz, hogy az autóban éjszakázzunk a gyerekekkel. A lényeg: a
hatóságok és az útkezelők jó sokáig semmi érzékelhetőt nem tettek, és
az egész rettentő helyzet a hóban éjszakázó ezrekkel nagy részben
elkerülhető lett volna, ha a kamionokat és teherautókat kitiltják az
utakról.
 Sok ezer magyar családhoz hasonlóan természetesen nem hittünk a
hatóságoknak, így csütörtökön délután három felé elindultunk síelni
Ausztria felé az M1-esen. Esett a hó, fújt a szél, de még az M1-M7-es
közös szakaszt elhagyva sem tűnt annyira durvának helyzet. Aztán
elkezdett csökkenni a tempó, de még mindig az nézett ki a legnagyobb
problémának, hogy nem fogunk odaérni kilencre, lesz ebből 11 is. Majd
nagyon lelassult minden, az 58-as táblánál pedig megállt a sor.
Rostokoltunk fél órát, aztán pont mire elkapott volna a
klausztrofóbia, nagyon lassan araszolni kezdett a sor, és újabb húsz
perc alatt eljutottunk a 66-os kilométer tájára, ahol minden beállt.
 Vártunk egy fél órát, semmi sem változott, se rendőr, se közútkezelő
nem tűnt fel, viszont láttuk, hogy egészen közel vagyunk egy
kijárathoz. Épp amikor nekivágtunk volna a leállósávnak, még egyszer
megmozdult a tömeg és pont a kijáratig hernyóztunk, így simán ki
tudtunk menekülni a csapdából.
 Mivel az autópályán még itt sem volt annyira brutális a hóhelyzet,
arra gyanakodtunk, hogy baleset volt előttünk, amit ha kikerülünk,
szabad lehet az út a fejlettebb úttisztitási kultúrával rendelkező
Ausztria felé, ezért az egyes út felé indultunk, hogy azon menjünk
tovább, aztán valahol visszakavarjunk az autópályára.
 Soha többé nem jutottunk vissza az M1-esre, ezért itt mondom el, hogy
meglepőnek tűnt, hogy az M1-esen az égvilágon semmit nem tettek a hó
ellen. Nem akarok a fotelkommentelés halálos bűnébe esni, fingom
sincsen, hogyan kell megtisztítani egy autópályát, de az a gyanúm,
hogy nem úgy, hogy az égvilágon semmit sem csinálunk. Nem voltak
tiszítójárművek, sőt semmilyen jármű, a felhajtóknál nem állt senki,
se közútkezelő, se rendőr, hogy az érkezőket figyelmeztesse a
csapdajhelyzetre, nem volt informálás, hanem, Mária nemzeti-keresztény
országához méltón az Úristenre bízták az egészet.
 Kisebb utakon kavarogva eljutottunk az 1-esre. A terv az volt, hogy
megpróbálunk eljutni Győrig, aztán ott majd meglátjuk. Komáromon
áthajtottunk, aztán onnan 5-6 kilométerre minden beállt. Interneten
néztük a híreket végig, tudtuk, hogy sok helyen hosszú órák óta
várakoznak, így negyedóra-húsz perc állás után megfordultunk,
visszamentünk Tatáig, ahol teletankoltam a kocsit, arra az esetre, ha
mégis éjszakáznunk kéne. Kamionosoktól megtudtam, hogy a helyzet a
pályán reménytelen, a környéken biztosan, így érdemes az 1-esen
elindulni Pest felé. Tatabánya széléig jutottunk, amikor újra megállt
minden.
 Gyanús volt, hogy időről időre nekivág egy csapat a szembesávnak, és
nem is jönnek vissza. Jó fél óra után Imola és a Mirike
előregyalogoltak, így kiderült, hogy a Googole térképen látottnak
megfelelően van egy út balra, amin kerülni lehetne, mert előrébb
keresztbe állt kamionok torlaszolják el az utat. Nekivágtunk és
nyertünk. Egy városban nem lehet gond, gondoltuk, amikor Tatabánya
belsejében az előttünk haladó kamion beragadt egy kisebb utcába. Itt
már gyakorlottak voltunk, és egy fél kilométert mentünk lazán egy
egyirányú utcában, és kiszabadultunk. Innen igazából sima volt az út
Budapestig az egyesen, 30-40-60-nal poroszkálva.
 Az egész tanulsága az volt, hogy ahol mi eladast vagy sort láttunk,
akár autópályán, akár fő- akár mellékúton azt minden egyes esetben a
kicsúszott és keresztbe állt teherautók okozták. Máshol nyilván
történhetett máshogy, de a mi tapasztalataink alapján egy csütörtök
reggeli kamionstop nagyon jelentősen csökkentette volna a káoszt.
Főleg, hogy bár a hóhelyzet durva volt, a látvány meg a Delta
szigáljába illő, az utakon,amerre mi jártunk, sehol nem volt annyi hó,
ami önmagában képes lett volna tömegkáoszt okozni, az mindenhol a
teherautók bűne volt. Az általunk bejárt, kb 200 kilométeren nem volt
olyan hóakadály vagy átfúvás, ami önmagában blokkolni tudta volna a
forgalmat. Háromkor indultunk neki, amikor már javában állt a bál.
Hétkor láttuk az első hókotrót, és kábé ilyentájra állt össze annyira
a hatóságok védekezése, hogy autópályáfelhajtók előtt, meg a fontosabb
kereszteződésekben rendőrök informálják az embereket. Visszaúton
emiatt is maradtunk végig az egyesen.
 Idióták voltunk, hogy nekivágtunk, de mivel sok ezer további idióta
próbálkozott, védekezni is érdemes lett volna.
http://cink.hu/egy-hotulelo-kalandjai-a-vedekezest-szuz-mariara-bizta-453830976

Most olvasom, hogy a második éjszaka is a pályán éri az emberek egy részét...


Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2013. március 15. 18:39):
> Időben tudatták, hogy baj lesz.
> Mégis a sok marha elindult kellő felkészülés nélkül.
>
> Ez egyéni hülyeség mese nincs.
>
> A hírekben pedig lehetett hallani,
> hogy baj van mégis újabbak indultak el.
>
> Majd ők kikerülik itt-ott-amott alapon.
> De kb. egyiknek se volt annyi esze, hogy felkészüljön
> az elakadásra és akár 1 napos veszteglésre.
>
> Viszont pofázik, hogy nem kapott segítséget...
>
> Én meg ki is fizettetném velük a mentés költségét.
> Mert, a felhívás ellenére felelőtlenkedtek.
>
> KJ
>
>
> 2013.03.15. 14:47 keltezéssel, Skandar Graun írta:
>>
>> Péntek délelőtt... amikor már teljes volt a káosz.
>> A közszolgálati médiumok nem csináltak semmit, a győri Ozone rádió és
>> a fehérvári Vörösmarty rádió volt csak, akik normális híradást adtak
>> erről az egészről.
>>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2013. március 15. 14:34):
>>>
>>> legalabb elindultak . az arviz idejen napokig csak lazultak a laktanyaban
>>> .
>>> ez mindenkepp a jelenlegi vezetes javara szol .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. március 15. 13:55 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>>>
>>>> 4000 embert kellett kimenteni, pedig csüt. délutántól pintér a
>>>> katasztrófariasztást is
>>>> kiadta. Tényleg normáltalanok az emberek.....
>>>>
>>>> propeller.hu › Itthon
>>>> 3 órája – Kutyafüle Az m1-es- és az M7 -es le van zárva. Lánctalpas
>>>> tankok az úton. Tegnap éjjel 4 ezer embert kellett kimenteni
>>>>
>>>> hirek.ma/.../hol-a-honvedseg-a-lanctalpasok-facebookon-kernek-segi...
>>>> Velvet (Ma) - Nem járnak a vonatok, járhatatlan az M1-M7, eddig 2405
>>>> embert kellett kimenteni a hó fogságából....
>>>>
>>>> Kovács József <kj at faldeko.hu> írta, 2013.03.14.:
>>>>>
>>>>> "Teljes útzár van az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalán. A
>>>>> 203-as és a 206-os kilométer között negyvenegy autó ütközött össze."
>>>>>
>>>>> Komolyan normálisak ezek az emberek?
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2012.0.2240 / Vírus adatbázis: 2641/5677 - Kiadás dátuma:
>> 2013.03.15.
>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list