[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Mar 4 13:50:34 CET 2013
2013/3/4 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>> oldjak meg ugy hogy neki ne kelljen felulbiralnia a robotpilotat, ha mar
>> egyszer kifizette.
>
> Ennyire csak nem lehet egy tempomat személyiségmódosító.
>
>> Tehát ha ezek után valaki 111 km/h sebességgel közlekedik az
>> autópályán, akkor mögötte 111 km/h sebességgel haladó kocsioszlopnak
>> kell kialakulnia, hiszen senki nem előzheti meg biztonságos
>> sebességkülönbséggel (csak szabálytalanul)?
>
> Valami határt kell szabni, mert tetszőlegesen kicsi nem lehet a
> sebességkülönbség.
Jó. De ha szabályba öntöd, hogy mondjuk minimum 10 km/h, akkor a
121-gyel a külső sávban amúgy szabályosan haladót már nem lehet
szabályosan megelőzni. De akkor miért 130 a sebességhatár? Vagy
előzésre +10 km/h megengedett...?
>> Egyébként elsőbbségem valóban nem attól van, hogy gyorsabb vagyok,
>> hanem attól, hogy én a saját sávomban egyenesen haladok, ő meg sávot
>> akar váltani. És ilyenkor bizony nekem van elsőbbségem, ha tetszik, ha
>> nem.
>
> De mennyivel előbb mész be a belső sávba? 1 km már határozottan sok, 5
> m meg határozottan kevés. 10-20 m OK, ha ennél messzebb vagy 10 km/h
> sebességkülönbséggel, akkor is elsőbbséged van? Követési távolság 100
> m körüli, ha ennél közelebb mész, akkor előzni akarsz. De ha 100 m-nél
> mész be a belső sávba, akkor 30 másodpercig tart míg utoléred.
> Addig dekkolni kell neki, mert neked már elsőbbséged van?
Itt konkréten az szokott történni, hogy egészen addig néz kifelé a
fejéből, amíg mellé nem érek annyira, hogy már tényleg nincs helye
besorolni. De addig meg sem próbálja. Ha mondjuk kitenne egy indexet
vagy valami... De rendesen semmi.
>> mert neki van elsobbsege a megkezdett elozes miatt , de arra nem kepes hogy
>> egy kicsit gyorsitson .
>
> Nem biztos, hogy jó ötlet valakit gyorsításra kényszeríteni.
> Lassításra OK, az csökkenti a kockázatokat, de nem tudhatjuk milyen
> gumin megy, milyen terheléssel, milyen állapotban van a motorja. A
> lassuláshoz fék kell, ami elvileg bemért, műszakilag megfelelő állapotú.
Ráadásul kényszerítésről szó sincs, csak többek szerint ez lenne a
minimálisan elvárt udvariasság részemről az adott helyzetben.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list