[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult

Benedek I. renyta at t-online.hu
Sat Mar 2 15:58:08 CET 2013


A helyzetfelismerés, a jó reflex, a térlátás és távolságbecslés, valamint a 
fizika vonatkozó törvényeinek és az autó tulajdonságainak ismerete, egyaránt 
feltétele a jó vetési képességnek. Ezek mellé nem árt egy kis pszichológiai 
"ráérzés" sem, hogy tudniillik, mit akarhat a partner csinálni.
Szóval eléggé komplex feladat egy autóval a forgalomban haladni.

bi

Xorn wrote:
> Nos, tapasztalataim szerint a legtöbbször nem a vezetési képességekkel
> (vagy azok hiányával) van baj, hanem a helyzetfelismerés képességének
> hiányával. Az már csak a hab a tortán, ha utána a nagy nehezen mégis
> felismert szituációban nem jön össze a végrehajtás sem.
>
> Pl. külső sávban kamionsor, belsőben előttem kocog valaki 120-szal, és
> mégis a nyakamra mászik, esetleg villog is. Ez egyszerűen nem lát
> messzebbre az én autóm lökhárítójánál, nem néz ki annyit sem előre,
> hogy lássa, nem én megyek direkt lassan, hogy szivassam, hanem egy
> szutyuki előzi 120-szal a kamionsort, mögötte kocogunk mind a nyolcan,
> akiket utolért. Ugyanennek alfaja is, aki beleugrik a fékbe és eltűnik
> a tükörből, amikor a hárommal előttem haladó féklámpája láttan a fékre
> teszem a lábam, és felvillan az én féklámpám.
>
> Vagy viszonylag kis sebességkülönbséggel (tempomat fix 130 vs. 120)
> lassan utolérek valakit a külső sávban, majd kellemes 40-50 m-rel
> korábban kiteszem az indexet és elkezdem előzni. Tudnia kell, hiszen
> látja, hogy vagy picit ralép a gázra, hogy még elém beférjen és együtt
> megelőzzük a teherautót, vagy akkorra fog a teherautóhoz érni, amikor
> pont mellette leszek. De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
> "beszorítottam".
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/3/2 Benedek I. <renyta at t-online.hu>:
>> Ez a törekvés nagyon dicséretes és követendő, de a szürkeséggel nem
>> erre céloztam. Azokra gondoltam, akik elismerik, hogy nem mindig a
>> legjobb döntést hozzák a kritikus helyzetekben, igaz, hogy
>> elvezetgetnek valahogy, de van még mit tanulniuk a jövőben. Nos
>> ilyet sem hallottunk még.:) Talán olyan valakitől várható hasonló
>> önkritika, aki már több millió kilométert futott, de önhibájából még
>> nem volt balesete.
>>
>> bi
>>
>> Acs Gabor wrote:
>>>
>>> Nos, akkor én felvállalom a kedvedért: tök szürkén vezetek. Direkt.
>>> Nem találok a vezetésben semmi kihívást, azt inkább más területeken
>>> keresem. Nem érdekel, hogy jobb legyek bárkinél, pl. elsőnek
>>> rajtoljak, vagy kézifékkel parkoljak be, csak simán egybe' oda
>>> akarok érni.
>>>
>>> Gábor 



More information about the Elektro-etc mailing list