[elektro-etc] Mai auto, avagy BMW szerint a vilag
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jun 27 01:21:52 CEST 2013
(Parizsbol haver pont kb hazamenekult "nyaralasbol" a szmog miatt, kiakadt, hogy elhetetlen...)
Dizellel az a gond, hogy alapvetoen elvi hiba a nagy volumenu alkalmazasa olcso rovid eletciklusu fogyasztoi termekbe. Nem lehet jora megcsinalni abbol a penzbol amibe kerul. Addig jo amig a szalonbol kijon, de utana olyan hanyatlasnak indul amit nem lehet fenntartani. Ezert dobjak ki nyugaton par ev utan, es itt landol a 2-5 eves logobelu ipari hulladek.
Olaj tele korommal elvebol fakadoan, nem ken rendesen, turbot hazavagja, hatalmas vegnyomas, nagy kompresszio, csucsos nagy nyomatek, tepi szet a hajtaslancot, fujja le a hengerfejet, szaggatja a motortarto bakot, nyirja a vezermulancot, kettos tomegu lendkereket, kuplungot, gumirozott fotengelyszijtarcsat. Dpf egr allandoan szar.
1800 bar nyomason a fuvokak nem birjak, birhatjak sokaig.
Hisztis az uzemanyagra. Nem kell hogy szar legyen a nafta, eleg ha magas a biodizel tartalma, es kikezdi az ua rendszert.
Ami hirtelen eszembe jutott, biztos lehetne folytatni.
17 eves benyas Alfat megvettem nemetben. Elvittem a mozaik utcaba, levizsgazott, euro 2 letere siman hozta az euro 3 ertekeket. Eszik 8-9 litert, 155LE, 1500-tol 7000-ig huz, varosban 1-3-5-tel kruzolok vele. Minek a dizel?! Turbojaval, kettostomegu vackaval, buzevel, 1800barjaval?! Azert hogy legyen5-6 liter ez a fogyi, de co2-ben magasabb szentartalom miatt meg kevesbe jelentos emisszioval birjon, es egy apro hibaval anyagi csodbe vigye az embert. De addig is okadja a kormot. Aztan ott a vezethetosege, hab a tortan. Hat nem ertem, bevallom.
Megcsak nem is japan... (Mazda pl. Amibol lattam olyan tizeneves peldanyt aminek patyolat volt a gyari kipuffogoja.)
Igen, Mo-n nem szervizelik a nepek a dizelt, mert irrealis a kint levetett hazahurcolt kehes peldanyokba az alkatreszek ara. Nonszen arakba kerul egy rendbetetel.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.06.26., at 19:30, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
> De Arnold! Konyorgom!
>
> > Latod mi megy az utakon, botrany.
> > Ulj ki, szamold meg, hanybol hany auto latvanyosan szar.
>
> Ez megy Bp-en es Mo-on (es gondolom, tobb mas kelet-europai orszagban). Miert nincs mondjuk Munchenben, Parizsban, Londonban, Becsben, Osloban, Stockholmban, stb.?
>
> Magyarul: nem a dizel a xar, hanem _ahogy_ Mo-on bannak vele: nincs szervizelve, nyomjak neki a rossz minosegu(!) gazolajat, raadaul ezeknek az autoknak - gondolom - a nagyobbik hanyada nyugati importbol (ertsd: ott mar "levetett" autok) szarmazik. Es igy tovabb.
>
> Tudom, erre azt fogod mondani, hogy az unokatesod unokatesojana ujonnan vett XY gyartmanyu dizelt es mar 20ekm-nel xar lett. :)))
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Ki ne talald mar, Feri....
>> Meg a vegen kiderul a dizelek Bp-en nem is kormolnak, mert a gdi fsi is pm10 stb .....hulyeseg. Lehet emittalnak ezt-azt, de kek fekete feher zold semmilyen fustot nem lattam meg jonni ezekbol. Pedig nezem, elhiheted. :)
>>
>> Csak a bkv meg a fekpor. Jahh, ugyanmar!
>> Latod mi megy az utakon, botrany.
>> Ulj ki, szamold meg, hanybol hany auto latvanyosan szar. Benzinesbol keves ereget szines felhot, dizelbol meg pont a komplementere kormol mint allat. Pont bele a kepembe, kepedbe. Bkv Vw Bmw Mitsu Fiat minden ami futott mar par evet / 100e-ret.
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2013.06.26., at 18:13, Ferenc VALENTA <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
>>
>>>
>>> Egyszer linkeltem egy cikket, a Bp porszennyezes kb fele nem
>>> is kipufogo, hanem fekpor meg egyebek, a maradek kb fele BKV,
>>> tehat az osszes egyeb dizel kipufogasa kb a teljes negyede.
>>>
>>> Es ezek a regi dizelek, az ujak huszadakkora, FSI/GDI stb..
>>> benzinesekkel megegyezo kibocsatasa nem volt belekalkulalva.
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> hegyezik ki , akkor miert nem lehet a zoldkartyat a taxikra es buszokra ,
>>>> teherautokra nagyon szigoruan venni ?
>>>> mert ami egy buszbol kijon az kriminalis . a taxik sokat futnak , a
>>>
>>>> dexter
>>>> 2013. június 26. 13:53 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>>>> Nincs szag, neha bent a varosban erzem, egyebkent sokkal tisztabb
>>>>>> mint Bp.
>>>>> Becs is szagtalan, pedig itt eleg nepszeru a dizel. Igaz, a varosi
>>>>> buszkozlekedes foldgaz uzemu.
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>> .
>>>
>>>
>>> --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
>
More information about the Elektro-etc
mailing list