[elektro-etc] Mai auto, avagy BMW szerint a vilag

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 26 20:29:25 CEST 2013


2013. június 26. 18:58 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:

>
> Ezt is mar sokszor megbeszeltuk, nem nagyon fogod latni,
> ha a benzinesnel szar a lambda.
> Ugyanolyan szintelen a fust, de 1% elteres a lambdaban
> megtizszerezi a kibocsatast.
>
> Ez a pm10 voros poszto a listan, pedig egy meg kutatas
> alatt allo terulet, bizonytalan es reszleges eredmenyekkel,
> kozben pl Kinaban minden evben ezrek pusztulnak el a szmogtol.
> Arrafele (pl Shanghai) gyakorlatilag nincs dizel, olyan mint
> az USA, minden szemelyauto benzin, azok olik az embereket.
>

tehat nem a  szeneromuvek , az ipari uzemek , a nem letezo szennyezo pont
ellenorzes - csak az alig egy-ket eves autok ?


> De emlithetnem Japant, vagy akar az USA-t, ahol tobb 10 eve
> folyamatosan es tomegesen pusztulnak az emberek a benzinalapu
> kozlekedes altal okozott szmogtol.
>

ahogy los angeles a fotokemiai szmoggal kuzd , az nyilvanvalo , de az ozon
es egyeb szennyezok epp nem csak benzines jellemzok .
a gorogok pl a dizeles taxikat , buszokat takaritottak el jo okkal .

>
> Ehhez kepest a dizelkorom vihar a biliben. Meg csak most
> sikerult bebizonyitani, nehany honapja (itt is kitargyaltuk),
> hogy a 30 evvel ezelotti fold alatti banyagepek fustje enyhen
> rakkelto az egesz eletuket a banyaban vegigdolgozo banyaszok
> szamara. Mirol beszelunk pontosan?


http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684

 In this case-crossover study from Copenhagen, Denmark, we found a 4% and
5% increase in OHCA events for an IQR increase in lag3 of PM2.5 and PM10,
respectively. We found no evidence for effects occurring within hours or
any significant associations with other pollutants such as the PNC (a proxy
for UFP), PAC, PVC, NO2, NOx and CO or O3.

In Copenhagen PM2.5 is dominated by long range transport and the levels are
rather uniform across the city with limited diurnal variation. PM10 and PM
10-2.5 tracked traffic rush hour quite well in Copenhagen. This
traffic-related coarse fraction could be rich in transition metals due to
wear and tear of car and truck breaks. Recent in vivo data suggest that
transition metals can catalyse an oxidative stress reaction in the lung,
leading to inflammatory lung injury
[8]<http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684#pone.0053684-Ghio1>
, [9]<http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684#pone.0053684-Costa1>
and
increased arrhythmia
[9]<http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684#pone.0053684-Costa1>
, [10]<http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684#pone.0053684-Godleski1>.
Moreover, compositional analyses of ambient air in Quebec suggest that
particulate matter with high sulphate fractions is more strongly associated
with increased hospitalisations for cardiac and respiratory diseases
[44]<http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0053684#pone.0053684-IbaldMulli1>
.

no ezert .


Meg egy kis olvasnivalo, tenyleg erdekes:
> http://www.origo.hu/auto/**20120327-interju-dr-anisits-**ferenccel.html<http://www.origo.hu/auto/20120327-interju-dr-anisits-ferenccel.html>
> http://www.origo.hu/auto/**nordschleifeblog/20090607-**
> interju-dr-anisits-ferenccel.**html<http://www.origo.hu/auto/nordschleifeblog/20090607-interju-dr-anisits-ferenccel.html>


a dizel apostol ? :)
bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list