[elektro-etc] melyiket?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Tue Jun 25 18:10:09 CEST 2013


Kovács József wrote:

>> A cikk alapvetese, hogy a benzines a +3l fogyasztas melle meg
>> latvanyosan szarabbul is megy.
> 
> Ami persze nem lehet így igaz... szinte biztosan.
> Hisz, az automata váltó ellenére CSAK 0,3 sec különbség
> adódik a 0-100 sprintnél és pár km/óra a végsebességben.

Ez teljesen igaz lehet, es az is, mert attol hogy 0-100 kozott
akar meg jobb is a benzines, nem kovetkezik, hogy 0-60 kozott is.
Sot, altalaban forditva van.
Ha egyenlo a 0-100, akkor a dizel jobb lesz, mert nagyon keves
lehetoseg van kozuton 100km/h feletti elmenyautozasra, ritkan
tudnad kihasznalni a benzines elonyet.

> Csak ugye a benzinest forgatni kell :-)

Forgassa a rosseb.

> A dízel meg alul hátba vág....

Engem ne vagdaljon hatba senki, csak menjen kulturaltan.

> kb. minden típusnál ez van a gépkönyvben
> Gondolom dízel bömösében is :-)

Nem... Ez tok irrealisan magas ertek. A motorolajat nem
kipufogasra terveztek, tele van nehezfemekkel, cinkkel,
mindenfele mereggel. 1l motorolaj kipufogva siman lehet, hogy
van olyan karos, mint 100l benzin/gazolaj elegetve.

> Mellesleg az jó jel is lehet, ha eszi kicsit az olajat, meghajtva!
> Mert, ekkor ugye nem benzinnel pótolja a karterben :-)
> Mint az autók zöme...

Vagy eppen potolja, csak meg igy is fogy.

> A japoknál miért nincs lánc probléma?!

Sok autonal nincs, nem csak japoknal, azokban az injektor hal meg, vagy
a pillangoszelep, vagy a turbo, vagy egyeb.
Ha talalsz olyat, amelyik sohasem hibasodik meg, akkor szolj.
Illetve ne is, mert engem valoszinuleg ugysem erdekelne :)

> KJ

-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list