[elektro-etc] melyiket?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Tue Jun 25 16:12:43 CEST 2013


Fuzesi Arnold wrote:

> Persze!
> (Megjegyzem szar benzinesbol kevesebb van mint szar dizelbol, de ez mas 
> kerdes...)

Nezopont kerdese.
Pl a listan agyonhajpoltatok azt a kis Maseratit. Mert dogosen nez ki,
kb ennyit tud, meg jo draga.
A tesztvezetesen 31 literes (harmincegy liter!) fogyasztas jott ki.
Az en szememben az egy ipari hulladek, a tervezoi bolygogyilkosok.
Aki ezek utan szot emel a 3l fogyasztasu kicsi dizelek ellen...

> Lehetseges, egyelore az utakon tizen eve a szarakodo dizelek futnak a 
> kiforrott injektoros szivo benzinesek mellett. Most ittvan a downsizing 

Ok, en meg magat a technologiat hasonlitom ossze.
Nincs ertelme kulonbozo fejlettsegu verziokat osszehasonlitani.

> orulet meg direkt befecsi stb. Majd meglatjuk...  városba nem rosszak 
> azok a kis turbos benzines motorok... foleg hogy a hengerszam is 2-3-ra 
> megyeget lefele.

A kozvetlen befecsi oruletet itt a listan foleg te terjesztetted.
Most mar gyulekeznek a (korom) felhok afelett is, az uj hype a kisturbos
meg a hybrid. Aztan a kisturbosrol is kiderult, hogy nem igazan jo,
illetve csak korlatozottan alkalmazhato. Meg az sem jo otlet, hogy
fel tonna akkut cipeljen magaval az ember folyamatosan, vagy hamuva
egjen, amikor a fel tonna litium meggyullad a segge alatt.

Jo oreg dizel meg mindkettot lenyomja fogyasztasban, es idonkent mar
gyorsulasban is, es hala a kozvetlen befecsis benzineseknek, mar
kibocsatasban sincs lenyeges kulonbseg :)

> Ha azonosan problemasak mint a dizelek még akkor is jobb választás 
> szerintem. Szerintem.

Kis autoban kb izles kerdese. Nagyot ma mar senki nem vesz benzineset.

> A.

-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list