[elektro-etc] Üzemanyag minőség
Kovács József
kj at faldeko.hu
Wed Jun 5 19:09:19 CEST 2013
2013.06.05. 18:19 keltezéssel, Szali Sandor írta:
> Kovács József wrote:
>> Ha, viszont kiesebb az elég nagytól az oktánszám,
>> akkor már túlságosan nagy előgyújtást kell beállítani
>> és ez nyomaték vesztést okoz >> rosszabbul húz
>
> forditva, nem?
Mivel már eleve a kopogás határon vagyunk, de
- a fordulat nő >> kéne MÉG nagyobb előgyújtás
nem lehet adni, mert MÁR kopog >> elveszett nyomaték
pedig a benzin elég ...
- gázt adunk >> kéne CSÖKKENTENI az előgyújtást
ezt lehet, jó esetben, és ekkor visszakapjuk
a fentebb elveszett nyomaték egy részét
- terheléstől nő a végnyomás, melegszik a cucc
kéne csökkenteni az előgyújtást és jó esetben lehet is
ettől szintén visszanyerhetünk elveszett nyomatékot
Ezek az egymás ellen dolgozó folyamatok
aztán benzintől motorüzem állapottól függően
kiadhatják azt is, hogy az eredő nyomaték csökkenés
azaz nem megy csak kínlódik a kopogás-csörgés határon
Nálam az ÖMV ilyen.
Ezt érzi a tulaj, miközben laborban mérve a benzin: szabványos >> OK.
Jó esetben a gázadás miatti csökkentés igény kompenzálja/meghaladja
a szar benzin miatti növelés igényt és nem érzel nyomaték csökkenést.
Nálam, a MOl és SHELL ez a kategória.
Sőt, akár + erő érzetet is adhat ... :-)
Nálam a (volt)ESSO ilyen
-------
Aztán persze az is lehet, hogy
stopperrel/literre mérve nincs kimérhető különbség :-)
De, érzetre és fülre van, az biztos.
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list