[elektro-etc] Üzemanyag minőség
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Tue Jun 4 12:36:34 CEST 2013
Nos, meg nem olvastam el a tobbiek hozzaszolasat, de elmeselem egy sok
evvel ezelotti internetes levelezolistas "kardcsortetes" eredmenyet.
Hangsulyozottan sok eves a tortenet (kb. 98 koruli), lehet, hogy azota
mar valtozott az abra!
Parazs vita bontakozott ki akkor, hogy a magyar uzemanyag rosszabb, mint
az osztrak, horvat, stb. Egy Mol-os srac szinte koromszakadtaig vedte a
munder becsuletet, de tobben allitottuk, hogy igenis, a kulfoldon
itt-ott tankolt uzemanyaggal "jobban megy" az auto, vagy pl. a horvat
benyaval merhetoen tobb km-t lehet megtenni, mint a magyarral. Mignem
egyszer, par nap mulva kaptam egy maganlevelet a sractol, hogy ize, nem
akarja nyilvanos listan irni :))), de arrol van szo (es itt most nem
tudok pontosan idezni ennyi ev tavlatabol, nem biztos, hogy helyes
szakkifejezeseket hasznalok, ezert elnezest kerek Toletek!), hogy Mo.
jellemzoen orosz szarmazasu, un. "nehez" koolajat vasarol es dolgoz fol,
mig az emlitett kulfoldi orszagok kozel-keleti "konnyu" koolajat. Ez a
magyarazata _allitolag_ a dolognak. A Mol is kepes betartani a
szabvanyokat (be is tartja), de az eredeti koolaj jobb "minosege" miatt
a kulfoldon tankolt benya megis jobb.
Ismetlem, en nem ertek hozza, csak azt irtam le, amit akkor megtudtam!
Azt viszont szemelyes tapasztalatbol tudom, hogy az uzemanyagba kerulo
szennyezodesek tekinteteben a magyar aru valoban rosszabb, erre tobb
satat peldam is van. Illetve, hogy oszinte legyek, az en peldaim sem mai
keletuek, jo par evesek, tehat lehetseges, hogy ma mar nincs kosz
problema sem a magyar kutaknal.
Karoly
-------- Original Message --------
> Sziasztok!
>
> Kinek milyen tapasztalata van a fenti témában?
>
> Keresgettem a neten véleményeket, de nekem az jött le, hogy a különböző
> fórumokon az emberek inkább szimpátia alapján döntenek és pártolnak
> bizonyos kutakat és nem mért értékek alapján. Magyarán nem lettem
> okosabb semmivel. Kb minden kutat szidott valaki... Gondolok itt
> gyorsulásra, hatótávolsága, fogyasztásra, minőségbeli szórásra különböző
> márkán belüli kutakon. Sokan írták, hogy kúthálózaton belül is nagy
> különbségek vannak az ország különböző pontjain.
>
> Elég régen Shell kútnál tankolok (Eger). Eddig nem vettem észre, hogy
> bármi gond lett volna az üzemanyaggal. Szoktam FuelSave-et és V-Power
> Nitro-t is tankolni. Pár ismerősöm elkezdett az ÖMV-hez járni és
> állítják, hogy nagyságrendekkel jobb az üzemanyag, mint a Shell kutakon.
> Főleg kevesebb fogyasztásra hivatkoznak. Viszont ők dízelt vezetnek én
> meg benzint. Tudomásom szerint a dízel sokkal érzékenyebb az üzemanyag
> minőségére, mint a benzines.
>
> Több helyen olvastam a neten, hogy mindegy melyik kút, mert minden
> kútnak a MOL szállít kishazánkban, kivéve az ÖMV prémium üzemanyagait, a
> simát nekik is a MOL adja. A múlt hónapban tankoltam a MOL-nál és bár
> nagy különbséget nem véltem felfedezni a sima FuelSave-es Shell és a
> sima MOL 95 között menetdinamikában, igaz nem padlóztam ki, hogy mennyi
> a vége a kocsinak egyikkel és másikkal, de azt el tudom mondani hogy,
> vegyesben a Shell-es benzinnel kb 0,5-0,6 literrel kevesebb a
> fogyasztás. Nagyrészt ugyan azon az útvonalon közlekedek naponta és a
> vezetési stílus sem változik, csak én vezetem az autót. A tapasztalt
> időszak alatt a hőmérséklet jelentős mértékben nem változott. (elmúlt 3
> hét)
>
> Mivel véleményem szerint ez a lista nagyságrendekkel az átlag fölött áll
> értelmi szinten, gondoltam felvetem a témát. Valószínű több
> információhoz jutok és gondolom másokat is érdekelhet a téma.
>
> A válaszokat előre is köszönöm!
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list