[elektro-etc] nyomatekhuszarok

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 4 09:22:56 CEST 2013


Igen , de a lapos egester holeadasa szinten rossz - a tokeletes motor
(szamomra) benyas , keveshengeres (V2) , hemiszferikus egesterrel ,
hosszuloketu es nagykobcentis , magas hofokon jar es forro levegot lelegzik
be , vagy valtoztathatot, egr-el pedig mindig max toltes korul jar.

Bye
Dexter
2013.06.04. 1:31, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:

> Ket (tobb) vegerol kell egetni, lasd ezer eves twin spark (duplagyertyas)
> motorok. Kommerszben Alfa ezerrel nyomta, motorban Bmw (1200GS),
> nemkommerszben Porsche stb.
>
> Enyem is ilyen, valszeg ezert is van meg 7000rpm-en is komoly nyomateka...
> Mikozben 1500rpm 5-ben 50-60 korul sem okoz neki gondot.
>
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.06.04., at 0:31, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
> > Nem igy van. Az egesi sebesseg a szuk keresztmetszet.
> > Az alacsony fordulatu benyas hatekony , a magas fordulaton mukodo
> pazarlo.
> > Azonos terheles eseten egy egyliteresnek ketszer annyit kell porognie
> mint
> > egy kettesnek hogy azonos terfogatu keverek menjen at rajta ... de a
> kakao
> > sehol sem lesz , mert a fordulatszam miatt tobb mint duplaakkora
> elogyujtas
> > kell neki hogy az eges vegigmenjen - de ugye a dugattyu kozepsebesseg kb
> > azonos kell legyen , tehat az egester laposabb lesz - nagyobb a hossz
> ahol
> > a langfrontnak vegig kell mennie. Vagy az egester nem laposabb : lehet
> tobb
> > hengere , de ekkor a terfogat-felulet arany romlik , tehat hul - nagyobb
> a
> > hoveszteseg , ugyanott vagyunk.
> > Ez a gond.
> >
> > Bye
> > Dexter
> > On 4 Jun 2013 00:12, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
> >
> >> A kenés erősebb korlát, úgy sejtem...
> >>
> >> Az égés 40-50 méter/sec csak.
> >>
> >> De, miért is lenne korlát?
> >> Az a jó, ha egyszerre ég mindenhol...nem?
> >>
> >> KJ
> >>
> >> 2013.06.04. 0:06 keltezéssel, charles hoss írta:
> >>
> >>> Bocsi , a fordulatnak csak a kenes, csapagy a korlatja?
> >>> Nem az uzemanyag egesi sebessege?
> >>>
> >>> Bye
> >>> Dexter
> >>> On 3 Jun 2013 23:46, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
> >>>
> >>>
> >>>> 2013.06.03. 20:20 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> >>>>
> >>>> A köbcentit: turbóval lehet pótolni
> >>>>>
> >>>>> Csak reszben. Nem tartom valoszinunek, hogy egy Q7 nagysagu kasznit
> >>>>> valaha is (legalabbis, amig koolaj alapon kozlekedunk) 600-800
> kobcentis
> >>>>> motor fog hajtani.
> >>>> Végül is csak tervezési kérdés :-)
> >>>>
> >>>> De, a turbó nyomás jó nagy is lehet, csak a vas a korlát.
> >>>> A fordulat is lehet jó nagy, csak a kenés korlát ...
> >>>>
> >>>> Gépészként eltudok képzelni ilyet.
> >>>> Mondjuk kerámia sikló felületekkel, vagy valami nano cuccal.
> >>>>
> >>>> Vajon az F1-ben mennyi is most a LE/cm3 mutató?
> >>>> Ill. menyit forog a motor?
> >>>>
> >>>> KJ
> >>>>
> >>>>  Karoly
> >>>>
> >>>
> >>> -----
> >>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> >>> Ellenorizte: AVG - www.avg.com
> >>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6379 - Kiadás dátuma:
> >>> 2013.06.03.
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list