[elektro-etc] nyomatekhuszarok

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jun 4 00:49:05 CEST 2013


A max teljesitmeny es a fordulatszamtartomany ahol 15%-on belul marad erne
valamit. Felteve hogy max 1500-tol kezdodik
Mondjuk azt mondani hogy a nyomatekgorbe 20%-on belul marad  masfelszeres
alapjarattol es innen negyszeres az atfedese , igy nem kell sokat
valtogatni - ugyanakkor alacsony a fogyasztasa - ez erne valamit.

Bye
Dexter

Bye
Dexter
On 3 Jun 2013 11:27, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> wrote:

> Akkor ha az újságíró azt mondaná, hogy ez az autó igen szuper, mert nagy a
> nyomatéka, és viszonylag sima a nyomatékgörbéje (1500 és 6000 fordulat
> között 15%-on belül marad), akkor fogalmazna helyesen?
>
> Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé informatív
> -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de közben a
> nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az az autó
> normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max teljesítmény meg
> 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.06.03. 8:43 keltezéssel, Xorn írta:
>
>> Igen végülis az ideális nyomatékgörbe nullánál (de legalábbis
>> alapjárat után hamar) eléri a maximális értékét, és ott is marad
>> leszabályzásig.
>>
>> Persze nagyon nem mindegy, hogy mennyi az a maximális érték. :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/6/2 Acs Gabor<levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Valami végtelen ciklusba kerülhettél :)
>>> Mondom, az enyém benzines, és közel vízszintes a nyomatékgörbéje.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2013.06.02. 18:55 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>
>>>> Ferenc VALENTA wrote:
>>>>
>>>>> De ha mar megprobaljuk 1 szamra redukalni az auto "josagat", a
>>>>> nyomatek szerintem
>>>>> tobbet mond.
>>>>>
>>>>
>>>> jo, valamennyi relevancia van, nem nulla, foleg azoknak akik lazan es
>>>> dormogve eloznek, de ha elfogadtuk, kb. azt is kimondtuk, hogy
>>>> benzinmotoros
>>>> autot nem szabad gyartani.
>>>>
>>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list