[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Jun 3 23:29:45 CEST 2013


2013.06.03. 20:50 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Azert ez erdekes am!
>
> Az osregi 2 literes benyas Xantia minden uri huncutsag nelkul (ertsd:
> vtec, vvt vagy mi a csuda, nem is ertek hozza, csak itt olvasom
> Toletek), csak egy sima, mezei befecskendezessel szinte "centire"
> ugyanazokat az adatokat adja, mint a Joska altal dicsert 1,8-as Honda.

Mint, írtam a honda motorjai ebben az értelemben nem high-tech motorok.
Csak egyszerű, kiforrott, de JÓL tervezett szívó motorok.
Kicsit spécizve 16 szeleppel és egy váltható szelepvezérléssel.

 > nem igazan latom a fejlodest (bar biztosan van). (Irtam itt egy-ket 
honapja,
> hogy a 2 literes dizel Xantiam kevesebbet eszik, es csak 9 grammal tobb
> CO2-t nyom ki magabol, mint az agyon kompjuterizalt 1,6-os dizel C5-osom.)

Az a benne a fejlődés, hogy 1,8-as motorként is
simán veri a legtöbb 2 literest, minden szempontból.
Miközben jóval kevesebbet eszik a zöldsége ellenére is.

Akad hasonló jó benzin motor elvétve európában is
(pl. a bmw-nél, néha a fiatnál is)
De, a jó, kis étvágyú, megbízható-tartós,
olcsó és ezért tömegautó célra alkalmas benzin motor
már bő tíz éve főleg japán, újabban koreai műfaj lett.
Úgy tűnik.

Európa belecsúszott a turbódízel pokolba.

KJ

> Karoly



More information about the Elektro-etc mailing list