[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jun 3 17:57:14 CEST 2013
Hatbarugastol en nagyon is el tudok szakadni, csak jeleztem h ennek a hianya miatt mondta kollegad h nem tetszik neki az 1.8 emiatt bukik meg a cvt valto, ezert (is) szeretik a nepek a dizelt, es emiatt tudom 1500-7250 rpm kozott barhol tokjol hasznalni a Spidert. Mert az csak akkor rug hatba, ha lehuzom a vvt szelep csatit, es elsore meg is trefalt h jobban megy. De nem, csak elromlik az egyenletes szeles nyomatektartomany.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.06.03., at 17:53, Ferenc VALENTA <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
>
> Haho,
>
> Nem birtok elszakadni a gyorsulastol. Az a jo auto, ami hatbarug, meg
> jo a 0-100km/h gyorsulasa?
> Vegig arrol volt szo, hogy ez nem igaz, nem biztos, hogy ez lesz a kenyelmes
> hetkoznapi hasznalatban.
> Errol szolt a cikk is. A 8-9 liter meg ize... Mar nem tul modern ertek.
>
> Atlagembernek inkabb olyan kell, ami napi hasznalatra kenyelmesebb,
> es a felet eszi a fenti erteknek.
>
> Arnold Fuzesi wrote:
>> Spider-nel probaltam ki, hogy lehuztam a VVT szelep csatit, mit csinal.
>>
>> Ugy ereztem jobban megy!
>> Az oka az volt h ha jol remlik 2500 korul kapcsol be es 4500 korul ki, igy egyenletes kellemes a nyomatek 7e-ig. (Amit kitolattam 7250-re chippel, mert leszabalyzott kettesben pl forszirozott elozeskor, erzesre hangra meg ment volna, nem konyult a nyomatek csak epphogy, es egyszercsak dadadada pont mikor valtottam 3-ba, eleg zavaro volt... ilyen motorral se sokkal talalkoztam meg. Belsoegesuben :) 1500-nal mar huz, 8-10 literrel eljar 2.0 ikergyertya 155LE. 96-bol.Imadom, 1-3-5-tel kruzolok varosban vele, passziv hatsokerek kormanyzas, olyat kanyarodik h ihaj. Pont a ket tengely kozott ulok, de abba is hagyom, rajtam kivul valszeg senkit nem erdekel. :))) De tenyleg piszok jo a karakterisztikaja, ilyesmi lehet a Honda is... ezeket receptre kellene adni, es allitom tobb boldog ffi lenne a vilagban.... :)
>>
>> Szoval nagyon atveros erzes amikor hirtelen jon meg / megy el a nyomatek. Ugy erzed jobban megy a kocsi, pedig nem.
>> Vf kollegaja is ebbe a hibaba esett. Cvt valtos autok is ezert buknak meg. Dizelt meg ezert szereti az atlag ember, van egy "hatbarugas" elmenye tole.
>>
>>
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2013.06.03., at 16:52, Kovács József <kj at faldeko.hu> wrote:
>>
>>
>>>> Arra az 1.8 motorra eleg sok panasz van, szamomra teljesen fura,
>>>> hogy neked tetszik. Kollegam is olyat vett, neki is hianyzik a
>>>> nyomatek,
>>> Mihez képest kevés?
>>> 4300 fölött van az is, közel 7000-ig :-)
>>> Alul mint szoktam írni normál autó érzésű
>>> (astra, focus, golf, stb.)
>>>
>>>
>>>>> Fogadok, hogy a 2.2 dizel NEHEZEBB a civicbe
>>>>> mint az 1.8 szívó benzin ...igaz?
>>>> Igaz, az alul lesz teljesen halott, csak szetkuplungozva lehet
>>>> elindulni vele stb...
>>> Nem! eszébe sincs lefulladni, eldobhatom a kuplungot simán.
>>> Mondom, alul is normális, afféle családi, kruzoló autó.
>>> Takarékos üzemmel...
>>>
>>> Azonban 4300 körül vált a szelep+computer vezérlés!
>>> Dőlni kezd a benzin, jön a +nyomaték/teljesítmény.
>>>
>>> Gondold végig!
>>> Nem lehet alul nagyon szar, mert akkor
>>> Nem hozná ugyanazt a sprintet+végsebességet, mint a dízel tesó.
>>>
>>> ----
>>>
>>> Amiért fanyalognak szerintem miatta a KORÁBBi civic-ekhez képest.
>>> Az éppen ez a takarékosabb üzemmódú tervezés.
>>>
>>> Most 206 km/h a gyári végsebessége, ami hülyeség
>>> Ez nyilván azért van, mert a váltó áttétel
>>> úgy lett kitalálva, hogy a motor a napi használatban
>>> keveset forogjon >> takarékosabb, kevesebb CO2, csendesebb
>>> Ez pedig KISEBB nyomaték a kerékre is...
>>> De, még így is 8,9 a sprint :-)
>>>
>>> Ha, ugyanezt motort más váltóval adnák.
>>> Mondjuk csak 180 végsebességgel ...
>>> Akkor ugye még jobban mozdulna alul is!
>>> Szarrá alázva a nagy nyomatékú dízelt :-)
>>> cserébe többet enne, több CO2 menne ki, hangosabb lenne
>>> Mivel átlagosan nagyobb fordulaton járna.
>>>
>>>
>>> Szóval szerinetm a 143 LE-höz és régebbi bikábbra hangolt
>>> civic-ekhez képest lehet gyengének mondani, de ettől még
>>> a családi alsó-közép kategóriától SOKKAL JOBBAN megy :-)
>>> Lásd: 8,9 sec-es sprint...
>>> Miközben a ketógiarában a 10-11 sec a tipikus
>>> Nem egy esetben nagyobb köbcetiből! kihozva
>>> és/vagy magasabb fogyasztással...
>>>
>>> Ez az 1.8 benzines a 2,2-2,5 turbódízelek ellenfele.
>>> Illetve a 2,0 benzineseké...
>>>
>>> Más váltóval még dögösebb is lehetne, vagy éppen lustább, sőt szar.
>>>
>>> A honda japo mérnökei, azonban egy olyat raktak bele, amivel
>>>
>>> - pörgetés nélkül normális családi autó, hátrány nélkül
>>> - pörgetve mozgósabb a kategóriában szokásosnál, de nem fenevad
>>>
>>>
>>> KJ
>>
>> .
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
>
More information about the Elektro-etc
mailing list