[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Jun 3 17:54:47 CEST 2013


2013.06.03. 17:39 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
> Spider-nel probaltam ki, hogy lehuztam a VVT szelep csatit, mit csinal.
>
> Ugy ereztem jobban megy!
> Az oka az volt h ha jol remlik 2500 korul kapcsol be  es 4500 korul ki, igy egyenletes kellemes a nyomatek 7e-ig.

A civic pedig ~4300-ig nem piszkálja.
Egy rendes régivágású, rugalmas szívó motor addig.
Takarékos üzemben.

A ~4300 fölött viszont vadít rajta a váltás.
Benzin nem számít, menni kell alapon...

Mivel a GPS szerinti 130-nál 3500-at forog.
Így a 4300 már szokásos normál üzem fölött van
De, ha kell ...ott van, számíthatok rá :-)

---

Ha, tol a pályán a parasztja 160-al még
elléphetek előle akár 200-ig elég könnyedén.

De, életszerűbb, hogy 90-100 körül tolnak
országuton a tuskó nagy(obb) autósok.
Ekkor egy vissza 3.-ba gázfröccs, ellépés, aztán újra 6.
és csorgok tovább után megszokták érteni, hogy nem azért
megyek 90-100-al, mert nem tudnék többet menni...

Előzésnél is divat a nagyobb autósok részéről honda-ra rágyorsítani.
(sokan érzik kíhívásnak, ha előzni kezdem őket... mert honda ?!)
Így ezeket eleve 3.-ban kezdem előzni és nem gond ha rám gyorsít.
Ahhoz, hogy megfogjon ilyenkor kell a 3,0-3,5 literes ellenfél.
(vagy neki is vissza kell váltania, az meg már késő)
Szóval a magas fordulaton lévő erő sok esetben biztonsági eszköz.

Sok esetben pedig csak egy kis élvezkedés ...

KJ



More information about the Elektro-etc mailing list