[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Mon Jun 3 14:58:28 CEST 2013


> szereny velemenyem szerint a gorbe alak leirasat kene valahogy kitalalni
> ez tartalmaz MINDEN idevonatkozo informaciot [padlogaznal]


Már ki van találva... a fontos típusok

1. az alul púpos
jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!

2. felül púpos
jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!,  mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
SŐT
HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
és csak utána a fel váltani.
Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!

3. végig lapos
A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
Tehát érdemes végig pörgetni...
Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL visszaváltani.


Az 1. a tipikus turbó dízel

A 2. a tipikus sokszelepes benzines

A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
ill. a direkt jó tervezett  sokszelepes benzines
és jól tervezett turbo benzin/dízel

Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
a 3. szinte mindenkinek

Szerintem.

Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
1. mindig kis, max közepes fordulat
2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
3. mindegy .... mindenhol jól húz


KJ

KJ




> talan olyan meroszam szeruseg lehetne hogy a max. teljesitmenyig tarto
> tartomany hany szazalekaban van x szazalek ingadozason belul a nymoatek
> ez igy hosszu de ha lenne mertekegysege... :)
>
> a Nm hangoztatasa dizel PR erdek, oke, valamennyire leirja az auto
> mukodeset az also tartomanyban [persze amik elhangoznak, hogy 1500-2500
> tartomany kornyeken, hat nagyon nem mindegy, majdnem dupla teljesitmenye
> az egyik a masiknak
>
> amugy elektromos peldaval, a haropmfajta motor a haromfajta potmeter
> karakterisztikahoz hasonlithato
> hasznaltam mindharmat
> B poti logaritmikus > porgos motor 18E
> A linearis, mostani autom, a hulladek, C20NE motorral direkt a vekony
> hosszu szivocsovekkel ilyenre hangolva
> C poti, asszem letezik, a logaritmikus ellnetete, az a;lso
> hangerotartomanyban lehet vele szepen kellemesen szabalyozni, aztan
> tovabbtekerve gyakorlatilag nem tortenik semmi :)
> ez a vallalati VW Caddy diesel
>
> mindharomnak mas az erossege
>
> nyilvan varosi dugozos kruzolosnak a C a jo
> de akkor mar foleg automataval
> aztan tegyunk meg ra es legyen hibrid
>
> es itt nemely ember szamara meg is szunt minden elvezet :)
>
>
>
>
>
>> Mert így továbbra is a lóerővel összehasonlítás sokkal kevésbé
>> informatív -szerintem. Ha egy autó max. teljesítménye akármennyi, de
>> közben a nyomatéka egy rakás szerencsétlenség az alsó tartományban, az
>> az autó normális átlag felhasználásra nem lesz túl jó. A max
>> teljesítmény meg 6000-en KJ-n kívül :) kit érdekel?
>
> biztosan kettot tudok, engem, es Dzsudzsak Balazst :)
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6378 - Kiadás dátuma:
> 2013.06.02.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list