[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Jun 2 17:35:47 CEST 2013
Van meg Hummer? nem allt le a gyar? En mintha azt olvastam volna, hogy
mar nem letezik, de lehet, hogy rosszul emlekszem.
Karoly
-------- Original Message --------
> Ja, értem.
> Itt van pár sarokra a Hummer szalon, holnap az első dolgom lesz.
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.06.02. 16:56 keltezéssel, charles hoss írta:
>> erdektelen adat , mert egyertelmu hogy a ducatoval elmenni debrecenbe 7.5
>> literes fogyasztassal kwh szempontbol jobb mint a polakkal 4.5-bol . a
>> hatekonysaga nyilvan a nagy dizelnek jobb , mert haromszor akkora
>> tomeget ,
>> negyszerakkora homlokfelulettel visz el , alig masfelszeres
>> fogyasztasbol .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. június 2. 14:43 Acs Gabor írta,<levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Amúgy miért lenne 'érdektelen adat' a l/km, ha én km-t akarok
>>> megtenni, és
>>> a l-ért kell fizetnem?
>>> Az lehet, hogy valaki úgy gondolkozik, hogy az időm pénz, ezért az
>>> anyagi
>>> veszteség, ha fél órával tovább tart az út, és így mérlegel, mi az
>>> optimális sebesség. De akkor sem érdektelen, hanem csak annyi, hogy nem
>>> kizárólagos, hanem van mellette más is.
>>>
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2013.06.02. 14:11 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>>> Ez így van.
>>>>
>>>> De, nem ez a lényeg a témában.
>>>>
>>>> Hanem az, hogy ha egy Bpest-Bécs út normálisan autózva 15 liter benzin.
>>>> Akkor, mindegy, hogy ezt a 2 literes szívó motor torkán
>>>> 130-nál 2500 fordulttal megy le.
>>>>
>>>> Vagy a 0,9 literes kisturbó motor torkán
>>>> 130-nál 5500-at forogva megy le.
>>>>
>>>> Ha, pedig BENZINT spórolva akarsz utazni, mondjuk 12 literből
>>>> akkor a kis turbóst is 2500-al forgatva, ne panaszkodj
>>>> hogy " kis fordulaton nem megy" ...
>>>>
>>>> A 2 literes szívó se fog jól menni, ha csak 12 litert szánsz rá!
>>>>
>>>> Ezért mondom, hogy nem a fordulatokat kell összemérni.
>>>> Hanem az adott (azonos módon megtett) út kWh igényét.
>>>>
>>>> És aztán az adott kWh-hoz szükséges nafta menyiséget.
>>>> Ezt pedig, nem liter/100km típusú adat!!!!
>>>> Hanem csak liter...
>>>>
>>>> Amit a nagyszívó 2500-n pöfög el, a kis turbó pedig 5500-on.
>>>> Mert, más tervezési-használati koncepció.
>>>>
>>>> ---
>>>>
>>>> Ettől még mindkettőre igaz, hogy az egyébként
>>>> érdektelen adat, a liter/100km a fordulttal arányosan nő...
>>>>
>>>> De, az utazás költségét az elfogyott liter adja.
>>>>
>>>> Vagyis, ha 130-nál mindkettő azt írja, ki hogy 6,8 liter/100km
>>>> Akkor totál mindegy, hogy az egyik 2500-at forog éppen,
>>>> a másik meg 5500-at. Mindegy.
>>>>
>>>> A motor meg bírja mindkettő esetén.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> 2013.06.02. 13:39 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>>> Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
>>>>> valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
>>>>> fölfelé.
>>>>> Benzines, 1,4-es, nem turbo.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>>
>>>>>> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>>>
>>>>>>> Simán bírhatják tartósan.
>>>>>>>> Tervezési kérdés...
>>>>>>>>
>>>>>>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>>>>>>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen
>>>>>>> birhatjak,
>>>>>>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>>>>>>> tervezik. :)))
>>>>>>>
>>>>>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>>>>>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>>>>>>>
>>>>>>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto
>>>>>>> engem es a
>>>>>>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol
>>>>>>> B-be.
>>>>>>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>>>>>>>
>>>>>> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
>>>>>> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
>>>>>> És ez nem igaz.
>>>>>>
>>>>>> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>>>>>>
>>>>>> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
>>>>>> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
>>>>>> Mert olyan a motor karakterisztika.
>>>>>> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>>>>>>
>>>>>> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
>>>>>> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
>>>>>> Azaz forgatni kell....
>>>>>>
>>>>>> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
>>>>>> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem anyagba fog kerülni számodra.
>>>>>>
>>>>>> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
>>>>>> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>>>>>>
>>>>>> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> -----
>>>>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>>>>>> 2013.06.01.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> -----
>>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2013.06.01.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list