[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Sun Jun 2 14:44:44 CEST 2013


> De épp ez a mentalitás, ami miatt annyira kockázatos használt autót
> venni.

Nem is vettem 1998 óta... pedig ez a 3. autó azóta.
De asszem te sem vettél mostanában használtat...

>Ki tudja, hogy egy gondos, vagy egy fogyasztói szemléletű tulaja
> volt előtte.

Mindegy, mert az ára nyomott, belefér.
Mivel az is mindegy, hogy drágábban veszek, kevésbé hajtottat.
Vagy olcsóbban, hajtottat, de rá költök iziben még egy kis pénzt.
Vagy hagyom úgy, mert a következő párévet simán bírja még...

> Nálam a fogyasztáskülönbség úgy nézne ki, ha hajtanám, hogy 5-6 liter
> helyett 8-9, ami nem 5-6%.
Hanem .. 8-11% az se nagy vaszisztdasz.

Hisz, maga a birtoklás a költséged ~60-65%-a!
Az üzemanyag a teljes költségből csak a 35-40%.
Így, ha az üzemanyag költséged nő 25-30%-al.
Az a teljes költséget csak max ~10%-al emeli meg.

> Igen, szemléletbeli kérdés ez is, hogy vigyázok a holmimra, vagy nem.

Én úgy vagyok a dolgokkal, hogy nem örökre szólnak.
Nem ütöm-verem-hajtom agyatlanul, de nem is kímélem agyon.
Használom aggodalom nélkül, normálisan és tart amíg tart.

Azaz az elvárható átlagos élettartamát
tudatosan se nem rövidítem, se nem növelem.

KJ

> Gábor
>
>
> 2013.06.02. 13:57 keltezéssel, Kovács József írta:
>>> Általában azt hallom, amit KJ mond, hogy nem kell sajnálni a motort, jól
>>> ki kell huzatni, hadd pörögjön, arra találták ki. A műszaki érzékem
>>> mégis azt sugallja, amit VF mond, nekem jobban bejön, ha van az alsó
>>> tartományban elég nyomaték, azzal szeretek autózni, a motor
>>> élettartamának, a fogyasztásnak, a vezetési komfortnak az kedvez.
>>> Állatkodni meg ott szimulátor.
>>
>>
>> Tipikusan azért nem pörgetik, mert
>> fétisként kezelik a motort/autót a népek.
>>
>> A valóság meg az, hogy a zöm, legkésőbb 6-8 évesen szabadul tőle.
>> Sok esetben kevesebb, mint 100 eKm-el, szinte még bejáratósan :-)
>> Így aztán elad, egy nagggggyon megkímélt motort-autót.
>> Anélkül, hogy a ráköltött milliókért cserébe (ki)használta volna.
>>
>> Vagy őrizgeti-óvja 10-15 éven át és úgy rohad ki alóla,
>> hogy igazán ki sem próbálta még, hogy mit tud a gép...
>> Pláne  nem használta ki.
>>
>>
>> Számomra az autó használati tárgy.
>> Amit minél jobban ki akarok használni, amíg nálam van.
>>
>> Tudom ,hogy azt a 6-8 évet és 130-150 eKm-t röhögve bírja ki.
>> Amennyire tervezem a birtoklását. A japo autó biztosan :-)
>>
>> Utána is még marad benne simám másik 150 eKm, ez is biztos...
>> Tehát a következő tulaj se jár még rosszul.
>>
>> Bár, mindenki azt mondja sok évre 10+ vesz autót.
>> De, ez a valóságban ritkán igaz...
>>
>> Én tudom, hogy csak 6-8 évre veszem.
>> Akkorra megunom, lassan kezd romlani ez-az rajta.
>> Az értéke gyakorlatilag eltűnik....
>>
>> Azaz kemény milliókat költök el rá.
>> És még ne is használjam-élvezzem?!
>> Hanem kíméljem a következő vevőnek.
>> Aki potom pénzért fog hozzájutni...ugyanmár.
>>
>> Miközben tudom, hogy az 150 eKm bakkfitty egy japo/koreai motornak!
>> Akkor is, ha nem félek forgatni, amikor az esik jól vagy az ésszerű.
>>
>> Szóval azt gondolom, hogy a motor élettartama nem izgat.
>> Nem agyatlan hülyegyerek módon, bátran használva is
>> kibír simán 2-300 eKm-t, ami bőven sok... a zömnek.
>>
>> A fogyasztás se izgat különösebben.
>>
>> Nem sokat számít az évi milliós költségben,
>> hogy 6,5 liter vagy 7,5 liter az átlag.
>>
>> Évi 25 eKm esetén ez a cirka 2 milla költségben,
>> mindössze 250 liter benzin, ~115 eFt ide-oda.
>> Alig 5-6 % ....
>> Emiatt ne használjam az autó képességeit?
>> Megette a fene... akkor minek tartom évi 2 milláért?
>>
>> KJ
>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2013.06.02. 10:17 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>> Valenta, Ferenc wrote:
>>>>> Honapok ota olvasgatom az ertetlenkedesed, talan ez segit:
>>>>
>>>> Ez egy hatarozottan baratsagos bekoszones volt, nem tudom nekem
>>>> szol-e :)
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/
>>>>
>>>> Ez jart mar itt a listan annak idejen, jo cikk, az ertetlenkedes nem a
>>>> muszaki alapok iranyaba tortenik, hanem az ujsagirotarsadalom
>>>> szinvonalara:
>>>>
>>>> "-Ez az amit az embereknek meg kell tanulniuk, hogy ne azt firtassak,
>>>> hogy
>>>> egy auto hany loeros, hanem hogy hany newtonmeteres a nyomateka, mert a
>>>> gyors elozeseket azzal tudjuk csak abszolvalni, a newtonmeterrel."
>>>>
>>>> mindig is arrol szolt az "ertetlenkedes" hogy miert ragaszkodnak
>>>> egyetlen szamhoz, a max. nyomatekhoz, mikor a motor karakterisztikajat
>>>> kene leirni.
>>>> Hogy mennyire relevans informacio ebben a max. nyomatek.
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.01.
>>>
>>>
>>
>>
>
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
> 2013.06.01.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list