[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Sun Jun 2 13:57:59 CEST 2013


> Általában azt hallom, amit KJ mond, hogy nem kell sajnálni a motort, jól
> ki kell huzatni, hadd pörögjön, arra találták ki. A műszaki érzékem
> mégis azt sugallja, amit VF mond, nekem jobban bejön, ha van az alsó
> tartományban elég nyomaték, azzal szeretek autózni, a motor
> élettartamának, a fogyasztásnak, a vezetési komfortnak az kedvez.
> Állatkodni meg ott szimulátor.


Tipikusan azért nem pörgetik, mert
fétisként kezelik a motort/autót a népek.

A valóság meg az, hogy a zöm, legkésőbb 6-8 évesen szabadul tőle.
Sok esetben kevesebb, mint 100 eKm-el, szinte még bejáratósan :-)
Így aztán elad, egy nagggggyon megkímélt motort-autót.
Anélkül, hogy a ráköltött milliókért cserébe (ki)használta volna.

Vagy őrizgeti-óvja 10-15 éven át és úgy rohad ki alóla,
hogy igazán ki sem próbálta még, hogy mit tud a gép...
Pláne  nem használta ki.


Számomra az autó használati tárgy.
Amit minél jobban ki akarok használni, amíg nálam van.

Tudom ,hogy azt a 6-8 évet és 130-150 eKm-t röhögve bírja ki.
Amennyire tervezem a birtoklását. A japo autó biztosan :-)

Utána is még marad benne simám másik 150 eKm, ez is biztos...
Tehát a következő tulaj se jár még rosszul.

Bár, mindenki azt mondja sok évre 10+ vesz autót.
De, ez a valóságban ritkán igaz...

Én tudom, hogy csak 6-8 évre veszem.
Akkorra megunom, lassan kezd romlani ez-az rajta.
Az értéke gyakorlatilag eltűnik....

Azaz kemény milliókat költök el rá.
És még ne is használjam-élvezzem?!
Hanem kíméljem a következő vevőnek.
Aki potom pénzért fog hozzájutni...ugyanmár.

Miközben tudom, hogy az 150 eKm bakkfitty egy japo/koreai motornak!
Akkor is, ha nem félek forgatni, amikor az esik jól vagy az ésszerű.

Szóval azt gondolom, hogy a motor élettartama nem izgat.
Nem agyatlan hülyegyerek módon, bátran használva is
kibír simán 2-300 eKm-t, ami bőven sok... a zömnek.

A fogyasztás se izgat különösebben.

Nem sokat számít az évi milliós költségben,
hogy 6,5 liter vagy 7,5 liter az átlag.

Évi 25 eKm esetén ez a cirka 2 milla költségben,
mindössze 250 liter benzin, ~115 eFt ide-oda.
Alig 5-6 % ....
Emiatt ne használjam az autó képességeit?
Megette a fene... akkor minek tartom évi 2 milláért?

KJ

> Gábor
>
>
> 2013.06.02. 10:17 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>> Valenta, Ferenc wrote:
>>> Honapok ota olvasgatom az ertetlenkedesed, talan ez segit:
>>
>> Ez egy hatarozottan baratsagos bekoszones volt, nem tudom nekem szol-e :)
>>
>>
>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/20/nyomatek_teljesitmeny/
>>
>> Ez jart mar itt a listan annak idejen, jo cikk, az ertetlenkedes nem a
>> muszaki alapok iranyaba tortenik, hanem az ujsagirotarsadalom
>> szinvonalara:
>>
>> "-Ez az amit az embereknek meg kell tanulniuk, hogy ne azt firtassak,
>> hogy
>> egy auto hany loeros, hanem hogy hany newtonmeteres a nyomateka, mert a
>> gyors elozeseket azzal tudjuk csak abszolvalni, a newtonmeterrel."
>>
>> mindig is arrol szolt az "ertetlenkedes" hogy miert ragaszkodnak
>> egyetlen szamhoz, a max. nyomatekhoz, mikor a motor karakterisztikajat
>> kene leirni.
>> Hogy mennyire relevans informacio ebben a max. nyomatek.
>>
>
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
> 2013.06.01.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list