[elektro-etc] nyomatekhuszarok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 2 11:12:58 CEST 2013
Egyertelmu hogy van egy a henger formajabol , meretebol adodo optimalis
uzemi fordulatszam : ha a fordulat nagy , akkor a nagy elogyujtas eszi a
hatasfokot , ha alacsony , akkor motor eszi meg a hot ami egyebkent
hajtasra is forditodhatna.
Ha a motort nem szurjak el , akkor ezt az adott gazallasnal erezheto
maximalis nyomatek helye ez az idealis fordulatszam. Mitsubishi dizelnel
volt olyan hogy nem mertem a fordulatszammerore nezni , mert allandoan a
piros alatt ezerrel forgott - 200.000km utan adtuk el egy meghibasodas
nelkul.
Igy terveztek , igy mukodott.
Bye
Dexter
2013.06.02. 10:09, "Karoly Kovacs" <koka55 at kabsi.at> ezt írta:
> De azt nekem ne mondja semki, mert ugysem hiszem el, hogy:
>
> 1. egy hosszu elettartamra tervezett (tuuudom, ma mar nem igy van!)
> motornak 4000-et kell porogni, hogy egyaltalan menjen;
> 2. egy motor 4000-en ugyanannyit fogyaszt, mint 2000-en.
>
> Magyarul: nem lehet ebben a kerdesben szerintem senki okos kozulunk, mert
> akarmit csinalunk, ki vagyunk szolgaltatva az Euro 1233456-os torvenynek es
> az autogyarak (fokent markecing!) politikajanak.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
> Szerintem, csak másként kell vezetni őket...
>> "Nem kell félni a motorhangtól" módon!
>> Azaz a görbéjüket kihasználva.
>>
>>
>> Hisz, két dolgot tudunk biztosan róluk.
>> - ~2200 fölött mindenhol azonos a nyomatékuk >> remek
>> - NAGY nyomaték akkor van ha kis fokozatban van a váltó
>>
>> Ergo abba a fokozatba KELL tenni, ahol megvan a szükséges nyomaték.
>> Aztán leszarni, hogy abban a fokozatban éppen 4000-t forog ...
>> Ez a dolga, ekkor adja le a LE-t, így van tervezve.
>>
>> Ha, ehelyett a motor hang miatt felváltasz >> elkúrtad.
>> Mert ott már nem lesz elég nyomatékod a váltó áttétel változása miatt.
>> Gyengébb lesz a járgány... utálod.
>>
>> Pedig csak nem kéne félni a motorhangtól.
>> És máris fickósan mozogna...
>>
>> Szerintem.
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>> 2013.06.02. 9:23 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>
>>> Jajjj! Almos vagy meg igy reggelre kelve? :)))
>>>
>>> Nem ertetted a "finom" celzast?
>>>
>>> Karoly
>>>
>>> -------- Original Message --------
>>>
>>> Amíg nem vezeted egyszer. Meséltem már róla. A terhes anyatetű
>>>> legyorsulja...
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>>>>
>>>>> Aha! Nekem kulonosen az 1000 kobcentis, 125 lovas uj Ford Focus motorja
>>>>> tecccik...
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>
>>>>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>>>>>
>>>>>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>>>>>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>>>>>
>>>>>> Eccerű-naccerű
>>>>>>
>>>>>> Az új kis benzines turbók erre játszanak.
>>>>>> Ezért szimpatikus vezetni őket, ah már megy a turbó!
>>>>>>
>>>>>> Ahonnan vízszintes nyomaték görbéjük onnantól
>>>>>> Végig ugyanúgy gyorsítanak, letiltásig.
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013.06.01. 22:45 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> De akkor ilyen alapon a max. lóerő adattal sem mész semmire, ott
>>>>>>>> is a
>>>>>>>> görbét kellene figyelni, ráadásul összevetni a fordulattal sem lenne
>>>>>>>> annyira egyszerű.
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> igazabol egy gorbe van, es ha egyenes lenne az lenne a jo [allando
>>>>>>> nyomatek]
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Nekem fontos volt, hogy az autóm nyomatéka már kisebb fordulaton is
>>>>>>>> rendelkezésre áll.
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> mert olyan a gorbe alakja
>>>>>>> [a dizelnek meg amugy is kisebb a ford.szama]
>>>>>>>
>>>>>>> a max. lóerő adattal sem mész semmire
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> de legalabb loerovalto nincs az autoban, nyomatekvalto viszont van
>>>>>>> [vegsebesseget a max teljesitmennyel lehet elerni, alatta a
>>>>>>> viselkedes a
>>>>>>> gorbe alakjatol fugg, azert huztak ra, hogy az meg a [max.] nyomatek,
>>>>>>> marmint a gyorsulas, regi mondas ez, de teves, mert akkor a dizel
>>>>>>> valtozat mindig jobban gyorsulna]
>>>>>>>
>>>>>>> az egyenletes csuszashataron tarthatosaghoz is kell az egyenletes
>>>>>>> nyomatek,
>>>>>>> es a felul csucsos gorbe az nyilvan rossz,
>>>>>>> de ha ugysem csuszna meg a gumi, akkor az alul csucsos, tehat
>>>>>>> fordulatszammal csokkeno nyomateku gorbe az nem adhat nagyobb
>>>>>>> atlagteljesitmenyt ki?
>>>>>>>
>>>>>>> Vegulis a teljesitmenygorbe alatti terulet az szerintem ami a
>>>>>>> munkavegzest mutatja, es az nagyobb, ha lekonyulo a gorbe, [adott
>>>>>>> max.
>>>>>>> ertekeket veve alapul]
>>>>>>>
>>>>>>> akkor kicsivel tobb infot jelenthet a max. nyomatek, de nem sokkal,
>>>>>>> es akkor nem egyszeruen az allando nyomatek a legjobb, hanem a
>>>>>>> teljesitmenygorbe alatti terulet minel nagyobb legyen az szamit,
>>>>>>> tehat
>>>>>>> llegjobb lenne egy allando teljesitmenyu motor, lekonyulo
>>>>>>> nyomatekkal?
>>>>>>> hmm
>>>>>>>
>>>>>>> de akkor is ugy kellene nezni a megnovelt max. nyomatekot, hogy pl. a
>>>>>>> max. teljesitmenyhez tartozo fordulat nem csokkent-e kozben, mert
>>>>>>> akkor
>>>>>>> csak egyszeruen eltolodott minden a kisebb ford.szam tartomanyba.
>>>>>>> Ha nem
>>>>>>> csokkent a max teljesitmeny ford.szam es megnoveltek a max.
>>>>>>> nyomatekot,
>>>>>>> akkor mar lehet hogy a gorbe alakja jobb lett.
>>>>>>>
>>>>>>> Kar hogy mindjart elalszok :)
>>>>>>>
>>>>>>> ez meg csak az elmeletileg kiveheto optimum, utana meg ott van a
>>>>>>> sebvalto meretezese, az se art ha jo.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> -----
>>>>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6374 - Kiadás dátuma:
>>>>>>> 2013.06.01.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.01.
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list