[elektro-etc] AT IG-L
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sun Jun 2 09:07:13 CEST 2013
2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Meg valami!
>
> Az is tomeny ferdites a cikkben, hogy "atmeneti" sebessegkorlatozast jelent.
> Nem igy van!
>
> Az IG-L kiegeszitesu sebessegkorlatozo tablak 95%-ban fix telepitesu,
> "rendes" jelzotablak, jobbara ott alkalmazzak oket, ahol pl. az autopalya
> par km hosszban egy lakott telepules mellet halad, es a telepulest esetleg
> csak egy zajfogo fal vedi (ami ugye nem tul sokat er a mai, "peres" gumik
> altal keltett zajban).
> Nehany esetben fordul csak elo ilyen, a cikkben lefenykepezett tabla, de
> akkor is _mindig_ indokoltan. Ez alatt azt kell erteni, hogy mifelenk nem
> "divat" kint felejteni az utepites utan a tablakat, es igy tovabb, nem
> szokas "csak ugy" elhelyezni sebessegkorlatozo tablakat...
>
> Sot, ha visszaemlekeztek, mar ketszer is irtam azt, hogy Ausztriaban igenis,
> tul engedekenyek a tablak. N db helyet tudok mutatni, ahol az utviszonyok
> egy atlagos futomunel nem teszik lehetove azt a sebesseget, ami ki van
> jelezve a tablan. Ilyen pl. az autopalya felhajtok, ahol az eros, kb. 3/4
> fordulatot leiro kanyarban altalaban 80-as tabla all, amit szinte lehetetlen
> "teljesiteni" hetkoznapi autoval.
>
> Amugy meg eleve 100km/h a megengedett sebesseg orszaguton (aza nem 90),
> tehat ebben is sokkal engedekenyebb az osztrak KRESZ (StVO).
Lehet is normálisan közlekedni a mellékutakon is, nem csak az autópályán. :-)
Magyarország meg ennek pont az ellentéte. Kitesznek egy 40-es, 30-as
táblát az országúton, várom, hogy jön a hajtűkanyar, és jön egy enyhe
jobbos, amihez lassítani sem igen kellene...
Vagy pl. az Egér út autópálya felhajtója Hegyeshalom felé. Detto 30-as
tábla - kényelmes 70-80-nal simán abszolválható lenne.
Állítólag törököknél nem jó sietni - ha ott azt mondják, 20, akkor
40-nel már a szakadékban végzed, az elég biztos. :-)
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list