[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Sun Jun 2 08:53:00 CEST 2013


Acs Gabor wrote:
> Azért nem annyira ördögtől való dolog az a nyomaték. Legyen két
> tetszőleges átlag autó, azonos kategória és cél. Mint pl. a Focus
> kombi, Astra kombi, Ceed kombi. Mindegyiknek nagyjából hasonló a
> tömege (nem biztos, csak szemléltetésül mondom), a végsebessége, a
> sebváltó fokozatainak száma. Ebben az esetben egy durva
> nyomatékkülönbség, mondjuk egyik 100Nm-t tud, másik 300-at, az enged
> arra következtetni, hogy az utóbbival lényegesen jobban tudsz
> felmenni a hegyre, nem?

de ez alapban annyit szokott jelenteni, hogy a 300-asnak kisebb lepteku a 
fordulatszama, hamarabb jon meg az ero, hamarabb van vege


> Itt az, hogy pontosan hány fog találkozik hánnyal az egyes
> fokozatokban, csak árnyalja a kérdést.


nyomatekvalto van kozte, tehat mint egy trafo akarhova transzformal


> Nagyjából mindenki hasonlóan
> fogja üzemeltetni, és nem lesz akkora áttételbeli különbség, ami
> miatt a 300-nak csak a fele kerülne ki a kerekekre, a 100-ból meg az
> összes. Mivel a végfordulat és a végsebesség nagyjából megegyezik,
> így ez behatárolja a túl nagy áttételbeli eltéréseket.

ha a vegfordulat megegyezik meg a vegsebesseg is [max. teljesitmeny] akkor 
mondjuk ezek telleg rohadtul kiulonbozo karakterisztikaju motorok lennenek



>Azon belül meg
> már inkább az autó karakterére, az ideális váltási pontokra lesz
> hatással.

igen, minden a karakterisztika, most csak azon agyaltam, hogy unortodox 
modszerrel, konyulo nyomatekgorbevel lehet-e jobb 



More information about the Elektro-etc mailing list