[elektro-etc] cikk
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Jun 1 16:16:57 CEST 2013
On 06/01/2013 02:19 PM, Karoly Kovacs wrote:
> Hat nem tom.
> Nem akarok Veled vitazni, mert ugyis veszteskent kerulnek ki belole :))), de
... :)
> szerintem nem valoszinu, hogy a tuzoltok okosteloval nezegetik a QR-kodokat.
Ez majd kiderül, szándék/hozzáállás/iq/szitu kérdése.
Ha az atlag tűzoltó annyira intelligens csak mint az átlag mittudomén bkv
ellenőr, akkor tökmindegy, hamarabb fog facebook postot feltolni a balesetrol
ugyan azon az okostelefonon amivel precizen meg tudna oldani a problemat kb 5%
plussz energiabefektetessel. Foleg ha tobben vannak, es jol dolgoznak csapatban.
Masreszt ha a tűzoltó nem motivált (anyagilag, hivatastudatilag, nem azert lett
tuzolto, mert nem vettek fel mashova, hanem mert tuzet akar oltani belso
kesztetesbol, hivatastudatbol), akkor plane nehez elvarni tole, hogy
gondolkodjon, képezze magat, megkönnyítse a saját életét, és esetleg gyorsabban
a mentés végére jusson, amivel akár életet is menthet.
> Szerintem(!) akkor mar sokkal egyszerubb es gyorsabb elovenni a tuzoltokocsiban
> levo mappat, s pillanatok alatt belelapozni (esetleg mar utkozben, ha megvan az
> informacio a balesetes kocsi tipusarol).
> Nem tudom, letezik-e ilyen mappa, fuzet vagy hasonlo rajz gyujtemeny a
> rohamkocsiban, de feltetelezem, hogy igen.
Kizártnak tartom. Esnek neki mint bolondtehén sztem... Alapvető vegy-,
tűzvédelmi stb előírást betartva. Pont emiatt csinaltak szerintem ezt a
rendszert, ehhez nem kell csak egy okostelefon, az meg mindenkinek van, mégcsak
szolgálati sem kell legyen. Egy parezer oldalas eppen nem "up to date"
katalogust elkezdeni lapozgatni a verben uszo serult mellett kozben ordibalni
"Te Jani, ez micsoda is? Milyen évjárat? Mi a motorkodja, mert a C-snek van egy
merevito az A oszlopok kozott....) meg abszurdabb mint kittkatt QR kód a tipikus
helyekről, es mar jon is az info. Ha a mentős tud pulzust nezni mielott
eloveszi+gombot nyom a defibrillatoron, akkor a tuzolto is tud sztem.
> Arrol nem is beszelve, hogy egy kozepkoru (35-40 eves) tuzolto mar valoszinuleg
> csak olvasoszemuveggel latja a telefon pixanyi kepernyojet, mig egy A5-os meretu
> lapokbol allo mappa lapjain levo rajzokat pillanatok alatt memorizalja, majd
> odamegy az autohoz, oszt vagdos.
Najó, ennyi erővel Alzheimer-es is lehet a tuzolto, es a remego kez miatt nem
megy neki a dolog :) 35 evesen azert nem jellemzo amit irsz. Epp aktualis, ennyi
leszek minnyá, haverok is stb. Kevésnek okozna problemat, akinek igen, az amugy
is 24/24-ben szemuveges.
> En inkabb hajlok Gabor - humorosnak irodott, amde elegge eletszeru -
> felvetesere. Sot, tovabbmegyek: a tuzolto xarik az auto ertekere, ha valoban
> eletveszely van, akkor ugy nekimegy a vagoval, hogy na!
Nem az érték a lényeg, bár említette a cikk, hanem h van ahol ezerszer
kinlodosabb vágni. Alapvetoen ha vágni kell, akkor az autó kuka szerintem,nincs
nagy jelentosege a kaszni ertekenek.
> Illetve az is eleg valoszinu, hogy az autok 99,9% szazalekat kitevo szokasos
> tipusok felepiteset a tuzoltok amugy is fejbol kenik-vagjak, nem kell nekik rajz
> meg QR-kod meg egyeb hajtek huncutsag.
Nna ebben nagyon nem vagyok biztos. Még az autószerelők sem vágják, nemhogy a
tűzoltók.... piszok sok típus rohangál az utakon, es egyre gyorsabban cserelodnek.
Szoval jó ötlet, nem kell mindenbe beleverni partszelrol a csufot, nem ertunk
hozza, probaljuk a jo oldalat nezni a dolgoknak... erdemes kicsit alazatosabban
nekiindulni, es nem azt feltetelezni, hogy a tuloldalon tok hulyek ulnek, es
minden csak a marketingrol szol, "bezzeg mi".
Semmibe nem kerul, hogy ott van, egy matrica. Mogotte egy adatbazis, amit a
Merci ad, miert faj ez nekunk, hogy kap a tuzolto egy eselyt, hogy esetleg
gyorsabban tudjon menteni?!!?!??!?!?!?!?
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list