[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Jul 12 09:15:38 CEST 2013


Ismeros kabelgyarban dolgozik, es mondja micsoda optimalizalas megy, kozel sem azt a minoseget gyartjak mint tizen eve. Nem mert nem tudnak, hanem erre van igeny. Olcso legyen, gepek annyira precizek, hogy a 10x rosszabb lassan eheto (eco megfontolasok miatt) alapanyagbol is csak 2x rosszabb kabelt keszit. Ami autoba necces, de olcso, es ecofriendly.

Csatik kozott vannak nagyon jok manapsag, es rem rosszak. De alapvetoen draga dolog. Kerdes melyik kerul be a kocsiba... Jellemzoen a feluletkezelesuk szinten koltseg es manapsag ecofriendly, innentol ezen a listan nem kell magyarazni a kovetkezmenyt. 

Stb stb stb. Ez egy hatalmas uzlet, ott sporolnak ahol tudnak. Megfelelni pedig garanciaideig kell.
Regen a megbizhatosaggal hoditottak, ma a katalogus nyomatek, loero, pohartartok szama, savelhagyas alarm, elmebeteg dizajn, minden eszervvel szembe meno dizel, es hasonlo parasztvakitas ami elad egy autot. 

Ezvan. Majd megint lesz mashogy. :)

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.07.12., at 2:39, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:

> On 11 Jul 2013 11:03, "Ferenc VALENTA" <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
>> 
>> charles hoss wrote:
> 
>> 
>> 
>>> minden mas ?
>>> marmint mi ? mi van ami bonyolultabb az autoban a motornal ?
>> 
>> 
>> Ablakemelo, szellozes, kodlampa, ulesfutes, kozponti zar, tempomat etc...
>> Csatlakozokba befolyik a viz, kabelek lassan elrohadnak, zarak
>> es egyeb mechanikak berohadnak, muanyagok elporladnak, letornek.
>> Ezt nagyjabol megoldottak, mai muanyagok tovabb birjak, csatlakozok,
>> kabelek sokkal jobb minoseguek.
> 
> A muanyagok rosszabbak , a kabelek hihetetlenul vacak minoseguek.
> Ezt ahogy leirtad , biztos le lehet nyeletni valakivel , de nem velem.
> Javitottam motort mar husz eve es ezevben is. A vezetekek minosege kritikan
> aluli.
> 
>> 
>> A motor lehet hogy mukodni fog, szornyu olajfogyasztassal es egy kinai
>> szeneromuvet idezo kibocsatassal, ma siman letilt, tehat
>> megbizhatatlanabb? Ez direkt van.
> 
> Nem tilt le . Okadjak a fustot es szenvedunk tole - regebben is ugyanigy
> tortent , csak lenyegesen ritkabban. Sokszazezer km-t elmentek az audi
> 80-90-esek nyeros cegeknel , durvan utve .
> Ma nincs ilyen tartos gep abban a kategoriaban.
> 
>> 
>> 
>>>> Ma mar sokkal jobb anyagok vannak (acel, muanyag, olajok stb...), sokkal
>>>> jobb csatlakozok, csapagyak, egyebek.
>>> 
>>> ezert is hullanak szet 100.000km elott az autok .
>> 
>> 
>> Ezt csak te allitod. Mindenki masnal siman kibirja es minden
>> mukodik benne 100e km utan is.
> 
> Mint a cikkben is emlitettek . Tele olajsarral , haldoklo turboval ,
> doglott kenessel . Nem nahyon talalsz a katalogusokon kivul mast aki
> ugyanazt allitana mint te az autok fejlodeserol.
> 
>> 
>> 
>>>> 7, sot 12 (!) eves rozsdasodasi garanciat adnak, stb...
>>>> Ennyi ido alatt szamos regi auto teljesen szetporladt.
>>> 
>>> pontosabban nagyon nem estek szet , de akkoriban total kozponti kerdes
>>> tudott meg lenni egy alig tiz eves auto allapota - ma negy evesen mar
>>> kifutott romnak tarjak az autot , de most a het evvel a markaszervizhez
>>> kotnek , ha valamit javitani kell garanciaban , akkor minden javitasra
> mar
>>> csak hat honap atrozsdasodas elleni garancia van , tehat ez a garancia
>>> egeszen pontosan szart sem er . klasszikus parasztvakitas .
>> 
>> 
>> Tehat azt allitod, hogy egy mai auto pont ugyanugy rozsdasodik,
>> mint egy 10-15 eves? Nyilvanvaloan hamis allitas.
> 
> Nem azt mondom. Egy mai auto kevesbe rozsdasodik a szalonban es amig
> karcmentes . Utana viszont fenntarthatatlanul rohad , a gyari technologias
> javitas ellenere is.
> 
>> A tobbi is, hogy lenne 4 evesen kifutott rom, amikor otthon az autok
>> atlageletkora >10 ev?
>> 
>> 
>>> igen , elete elso negy-ot eveben . utana pedig fenntarthatatlan .
>> 
>> 
>> Persze, persze :)
> 
> Hallgasd meg ezt a tortenetecsket a bmw mini  motorjarol.
> Aztan kepzeld magad egy negyeves ilyen szar volanja moge.
> 
>>> nemreg egy masik listan feljott egy magnesszelep kerdes . 12 voltot
>>> kapcsolnak ra , van benne egy Y es a vakuumzsakot kapcsolja ide-oda .
>>> honda gyari alkatresz 300 euro . azonos minosegu , funkcioju orosz 10
> euro
>> 
>> 
>> Lehet hogy Lomex-ben 1 euro lenne csak.
>> Mi ezen a meglepo?
>> Mondjuk valoszinuleg sem a funkcionalisan azonos oroszon, sem a
>> lomex turkalos cuccon nincs CE jel meg egyebek, es nem is biztos,
>> hogy sokaig fogja birni a korulmenyeket, de ki tudja..
>> Probalkozni lehet.
> 
> Ce jel tuti van rajta , mivel lada alkatresz , tehat europai jarmu
> alkatresz.
> Kivancsi lennek ra hogy mitol is er harmincszor tobbet ez az egy funkcio ha
> ugyanazt csinalja a ketto.
> A honda nem romlik el?
> Akkor miert is keresi a gazdaja?
>> 
>> 
>> Mit ossze nem tudsz idegeskedni.. :)
>> Jarj 10 eves autoval, ne vegyel Nokiat, kesz.
> 
> Epp ezt teszem.
> A gondom csak az hogy tiz ev mulva a jelenlegi autokat kene megvennem , de
> ezekrol mar most latszik hogy nem elik meg azt a kort.
> 
> Bye
> Dexter
>> 
>>> dexter
>> 
>> 
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/
>> 



More information about the Elektro-etc mailing list