[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Jul 12 02:01:18 CEST 2013


2013. július 11. 11:26 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:

> charles hoss wrote:
>
>   valamit nem ertek tisztan - nem azt szoktad mondani hogy nem romlik az
>>>
>>>> autok minosege ?
>>>>
>>>>  Cserebe jobb a kibocsatasuk.
>>>
>>>
>> tehat nem rosszabb a minoseg vagy igen ,rosszabb , amennyivel jobb az
>> emissziojuk ?
>>
>
> Mi tartozik bele a minosegbe? Itt a listan es a magyar autos oldalakon
> gyakorlatilag a megbizhatosag szinonimajakent hasznaljatok.
> Szerintem a kibocsatas is benne van, es sok egyeb.


 egy motornal ? indul , jar , egyenletesen , megbizhatoan es jol fogyaszt ,
jo az emisszioja - de ez alapvetoen nem gond mar .

>
>
>  A precizebb szelepvezerles miatt kellett kidobalni a hagyomanyos
>>> lancot, es lecserelni az uj (tonkremenos) fajtara.
>>>
>>>
>> wtf ? a nyulos lanc precizebb ?
>>
>
> A kovetelmenyek lettek masok. Regen akkor cserelted, ha hangos volt.
> Ma semmit sem veszel eszre, csak az elektronika szol, hogy baj van.
> Szemmel sem lehet latni semmit, tok nehez megmerni azt a mikronos
> nyulast, ami mar eleg neki hogy ne mukodjon jol.
> A mai lancok teljesen masok, volt egy technologia valtas kozben.


amitol nyulnak es nem mukodik stabilan . ha a mikro gondot jelent , akkor
talan egy ennyivel erosebbre lehet meretezni .

>
>
> Szakadasrol nem nagyon hallottam, csak nyulasrol, az eleg gyakori
> problema. Nincs eleg informaciom hogy altalanos kijelentest tegyek
> a lancok es szijak megbizhatosagarol, de van egy olyan erzesem,
> hogy mostanaban inkabb a szijat kell preferalni.
> Igaz, az viszont szokott szakadni, foleg ha nem cserelik idoben.


nekem az egyenletes elhasznalodas jelenti ebben a kerdesben a minoseget - a
lanc sulyat nem erzem meg , az egesz nem tunik problemanak - ha beirjak
hogy 100.000-kent csere , akkor csere . valahogy a gumival is igy vagyok -
ha veszek negyet , akkor azt ugy szeretem ha elmegy valamennyit - es nincs
egy gumi ami feltavon eldobja a futofeluletet , de a masik ketszer annyit
is kibir .


> mi a minoseg ha nem a megbizhatosag ebben a kerdesben ?
>
> Na errol beszelek :)


mirol ? mi a minoseg a fotengely vegen levo harmonic balacer eseteben ?
fusson rajta a szij es ne essen szet - ennyi . nincs emisszioja .


> rulettet jatszik a hasznalati km hataran joval belul ?
>
>> en egyetlen automat sem akarom eldobni 500.000km elott .
>>
>
> Szerintem teljesen elfogadhato, hogy idonkent valami elromlik.
>

igen . ha soha nem sikerult tartossa tenni , akkor elhiszem . vannak meg
defektek pl - de ha tiz eve ez kibirt felmillio km-t , akkor most nehezen
fogadom el hogy 60 es 220.000km kozott szethullik szazezres koltseggel .


> Picit novelni a megbizhatosagot nagysagrendekkel kerulne tobbe.
>

tenyleg ?

En inkabb azon csodalkozok, hogy egy ennyire komplex rendszer,
> ennyi alkatresszel, ilyen megbizhatoan mukodik.
> Eldobni meg miert kene? Meg kell javitani es kesz.
>
> Butasag azt szamolgatni, hogy az autom er x Ft-ot, akkor nem
> veszek bele x/2 Ft-ert alkatreszt, mert nem eri meg, inkabb
> veszek x-ert egy masikat. Abban is ugyanugy tonkre fog menni
> ugyanaz az alkatresz.
>

igen az elettartama vegen . veszek ketmillioert egy autot , hasznalom ot
evig , eldobom es veszek ujat , azzal minden kezdodik ujra . a szar az
benne hogy regebben ugy felmillio km utan vettunk ujat - ma ez jelentoen
rovidebb .


> Ezek ugyanugy fogyo cuccok, mint a benzin.
>

szamodra az . KJ-nek az egesz auto is . nekem egy autonal szamit hogy mit
bir ki . kulonosen azert mert amivel a legtobb nep nem torodik az az ahol
az auto elete szamit . ha a minit veszem meg vagy veszek egy smartot ,
akkor 50ft az amortizacio /km - mig a ford elettartama sokkal jobb - hiaba
hasonlo az ara , magas a fogyasztasa - de nem kell eldobnom 50-100.000km
utan .
ha kibir normal karbantartassal (hala az egyszeru , massziv injektornak ,
motornak) felmilliot , akkor az amortizacioja jelentosen jobb lesz mint
barmelyik fenti kivanatosnak tartott auto eseten .

Arra sem mondod, hogy ez kifogyott, minek tankoljak, amikor
> 5 tankolas arabol vehetek masikat? :)


de , mondom . ki lehet szamolni hogy a tankolas hogyan is nez ki .
annak idejen a melyorru landrovereknel szamoltak ki hogy huszonot evre
vetitve ahol annak az elettartama kezdett a vegen jarni (de felujithato
volt gombokbol) lenyegesen kevesebbet koltott ra a gazdaja mintha ot evente
vett volna egy uj nemet autot (talan vw volt a referencia)


>
>  hat , nekem ugy tunik hogy gyakrabban pukkannak le mint a regiek - talan
>> nem az elso negy evben , de utana lenyegesen tobbszor es dragabban.
>>
>
> Neked eleg fura, atlagtol eltero tapasztalataid vannak az auto
> uzemeltetessel, mar tobbszor kiderult.


marmint a tiedtol - nem az atlagtol . van szerviz ahol rendszeresen jarok
es meg szoktam nezni hogy ki mit hoz be - altalaban szepen korrelal azzal
amit az autokrol masoktol hallok - pl az audi q7 elmebeteg
szervizkoltsegeit is lathattam kozelrol - az elektromos pillangoszelep
fogaskereke valami minosithetetlen lagy takonna olvado muanyagbol volt - de
cserebe arany arban adtak .
ugyanitt volt a tobbszazezres reszecskeszuros kaland (ugyanazon az auton)


> Ugyanez volt 10-15 eve, csak akkor meg magasabb volt az auto ara
> a fizetesekhez kepest. Nincs ebben semmi ujdonsag.
> Es ugyanez lesz 10-15 ev mulva is. Uj autot venni elegge luxus,
> fuggetlenul a technologiatol.


nem egeszen .
husz eve megvettem egy autot hasznaltan 250-300.000km-el , (merci 307, 207
, bedford) es hasznaltam sokszazezer km-en at , a massziv valto es motor
miatt volt hogy uj kasznit hoztam hozza olaszorszagbol (merci) - ma ha
valaki a mi scudonkat ajanlana megvetelre 200.000km-el  , kirohognem .
annyibol amibol feljavitom es elviszem 300.000-ig , megvehetem ujonnan .
tiz eve ujonnan vettem a ducatot - nem csereltem le az ujra , ez meg
mechanikus adagolos , kapott egy tempomatot es 6.5 -8.5 kozott eljar velem
a vilag vegere is .
a scudo tobbet evett ujonnan ...


> Nekem minden alkatreszt fizetnek, csak a munkakoltseget kell fizetnem.
> 5ev/100e km-ig nincs amortizacio sem, utana mar csak egy reszet
> fizetik, most nincs elottem a tablazat.
>
>
>  Nincs kedvem minden reggel annyi penzzel a zsebemben elindulni
>>> otthonrol, hogy tudjak venni kettostomegut, DPF-et, 4 injektort meg
>>> egy nagynyomasu szivattyut, ha utkozben lepukkanna.
>>>
>>>
>> bocsi , ezek kozul egyikre sem vonatkozik a garancia . tudott dolog hogy
>> ezek kozul mindennek van elettartama , tehat a gari csak parasztvakitas .
>>
>
> Lasd fent.


majd meglatjuk . magyar a ceg ahol a szerzodest kototted ?


>
>
>  nem , nem azok . tiz eve vett autok siman mennek meg - pl a fordom is .
>> nulla extra karbantartassal . a ducato szinten , a wagoner szinten . a
>> frissebb scudo fenyszorovillogasat nem tudtak megoldani . ha jol latom a
>> sokeves l400-asunk ma is napi hasznalatban van munkagepkent , pedig
>> 200.000km-el adtuk el .
>> a scudo mar ket evesen nem tudta a zoldkartya adatokat .
>>
>
> Akkor ebbe belenyultal, sajnalatos, de nem ez az altalanos, hidd el.


az egyes scudo (hdi blokkos) is belenyulas volt . a kettes is . az
ismeroseim is belenyultak
kozte volt egy mechanikus l400 - hiba nelkul .  maradok ott amig lehet .

>
>
>  A BMW-k nem a legegyszerubb autok altalaban, nyilvan nem lesznek soha
>>> a legmegbizhatobbak.
>>>
>>>
>> a funkciohoz tartozo koltseg es megbizhatosag nincs aranyban a
>> szolgaltatas
>> minosegevel .
>>
>
> Ez eleg szubjektiv. Masnak meg aranyban van, mert a BMW felara
> apropenznek szamit. Ismetlem, ne Magyarorszagbol indulj ki, ottani
> atlagfizetesbol, oda nem valo premium marka.


kulonosen az itteni markaszerviz hatterevel .


>
>
>  ertem . azert veszunk erosebb autot hogy kevesbe nyomjuk neki .
>>
>
> Nem, de ha nyomod neki, miert varod el ugyanazt az elettartamot es
> megbizhatosagot? Ha 1-2 futamot kibir, az mar jo :)


ez egy auto , hasznalni akarom . vehetek 80-as atlagsebesseghez suzukit (a
pokkal 76-os atlagom volt 20.000km-en merve)
vagy vehetek otszorennyiert bmw-t , amivel nem tudok lenyegesen gyorsabban
menni magyar korulmenyek kozott - a sokszoros arert cserebe azonos tavon
meg tobbszor is hibasodik meg ?
mire optimalizal ?
a jeep-nel ertem a magasabb fogyasztast , a dragabb olajcseret , mert
extrem helyekre juttat el , nehezebb korulmenyek kozott - de hova jut el
egy bmw ahova egy megbizhatobb suzuki nem ?


>  azonos korulmenyek kozott halad egy suzuki es egy bmw . nincs nagysagrendi
>> kulonbseg - nem mehet otszor gyorsabban , a bmw sokkal nagyobb erore van
>> felkeszitve , igy azonos hasznalat eseten az erosebb konnyebben megy
>> tonkre
>> . aha .
>>
>
> Siman el tudom kepzelni. Es meg tobbet is eszik.
> De az egy BMW...


na , akinek ez megeri az arkulonbseget , az vegyen bmw-t , de kezeltetheti
is magat :)

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list