[elektro-etc] Vonatbaleset

Kovács József kj at faldeko.hu
Tue Jul 9 12:43:31 CEST 2013


Közben megnéztem a google-ban ...

Szóval a kocsik önmüködő fékje nem rugós.
Hanem a kocsinként alkalmazott, 5 bar-ra
feltöltött tartályban tárolt levegő végzi
el az állóra fékezést és tartja állva
egy ideig (amíg el nem szökik nyomás)

Az automata megállás után tehát a mechanikus
KÉZI/RÖGZÍTŐ fékkel kell fixálni a kocsikat.

A balesetnél ez maradt el.
Ami a vasútasok dolga lett volna...

Így aztán amikor a nyomás idővel leesett
a kocsik elindultak és személyzet híján már
senki nem tudta a mechanikus kézi fékeket használni.

(a kocsik végén azok a tekerős vagy karos+nehezékes cuccok)

KJ



2013.07.09. 12:30 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>
> 2013.07.09. 12:08 keltezéssel, Szima Gábor írta:
>>
>> On Tue, 9 Jul 2013, Xorn wrote:
>>
>>> Bocsika, de az összes légfékrendszer a levegő feltalálása óta nem úgy
>>> működik, hogy rugó szorítja össze a féket, és a levegő a fékpofa
>>> elemeléséhez kell?
>>
>> Vonaton nem. Ott a levegő nyomja rá.
>
> Illetve a MOZDONYON ...
>
>> Minden vagonnál van egy tartály, az tartja a nyomást. Ha a csőrendszer
>> "elszelel", akkor a tartály-cső nyomáskülönbség hatására a tartály
>> nyomása nyomja oda a pofákat.
>
> A kocsikon önműködő van! európában biztosan.
> un. westinghouse rendszerű ami vonatszakadáskor magától fékez
>
> De a neve alapján az USA-ban is szerintem.
>
>
> KJ
>
>>
>>                                  -Sygma



More information about the Elektro-etc mailing list