[elektro-etc] Vonatbaleset

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 9 12:34:58 CEST 2013


Nem akarok a vesszoparipamon lovagolni , de ez csak a szar magyar szabvany.
Ilyen apro gondok miatt nem felelnek meg a csucsminosegu kulfoldi eszkozok
a magyar rendszerben (alstom)

Bye
Dexter
2013.07.09. 11:49, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:

> Itten nekem valami nem kerek.
>
>
> http://index.hu/kulfold/2013/07/09/lekapcsoltak_az_elszabadulo_vonat_legfekeit/
>
> "Patrick Lambert tűzoltóparancsnok azt mondta a The Montreal
> Gazette-nek, hogy nem sokkal éjfél előtt kellett tűzoltókat hívni az
> öt mozdony egyikéhez Nantes-nál. Az oltáshoz lekapcsolták a mozdony
> fékrendszerét, de járva hagyták a motort. A tűzoltók tájékoztatták a
> vasutat a tűzről, de a vonat átvizsgálása ezek után szerintük a
> személyzet feladata volt.
>
> A mozdony lekapcsolásával egy helyen megszűnhetett a sűrített levegő
> utánpótlása, így viszont a tömítettlenség miatt a levegő egy idő után
> feltehetően elszökött, a szerelvény pedig fékezetlenül maradt. Azt nem
> tudni, hogy pontosan kinek a hibája lehetett, hogy a tűzoltók távozása
> után el tudott gurulni az enyhe lejtőben leállított szerelvény."
>
> Bocsika, de az összes légfékrendszer a levegő feltalálása óta nem úgy
> működik, hogy rugó szorítja össze a féket, és a levegő a fékpofa
> elemeléséhez kell? Azaz levegő nélkül igen csúnyán és nagyon rövid
> úton beáll az összes fék, mint a hal szeme? Volt ilyenhez szerencsém,
> borultunk is egymásra a vonaton.
>
> Vagy az amik ennyire hülyék lennének, hogy levegő nélkül elszabaduló
> fékkel szerelnek vonatokat?!?!
>
> Best regards,
> Andy
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list