[elektro-etc] Vonatbaleset

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jul 9 11:49:16 CEST 2013


Itten nekem valami nem kerek.

http://index.hu/kulfold/2013/07/09/lekapcsoltak_az_elszabadulo_vonat_legfekeit/

"Patrick Lambert tűzoltóparancsnok azt mondta a The Montreal
Gazette-nek, hogy nem sokkal éjfél előtt kellett tűzoltókat hívni az
öt mozdony egyikéhez Nantes-nál. Az oltáshoz lekapcsolták a mozdony
fékrendszerét, de járva hagyták a motort. A tűzoltók tájékoztatták a
vasutat a tűzről, de a vonat átvizsgálása ezek után szerintük a
személyzet feladata volt.

A mozdony lekapcsolásával egy helyen megszűnhetett a sűrített levegő
utánpótlása, így viszont a tömítettlenség miatt a levegő egy idő után
feltehetően elszökött, a szerelvény pedig fékezetlenül maradt. Azt nem
tudni, hogy pontosan kinek a hibája lehetett, hogy a tűzoltók távozása
után el tudott gurulni az enyhe lejtőben leállított szerelvény."

Bocsika, de az összes légfékrendszer a levegő feltalálása óta nem úgy
működik, hogy rugó szorítja össze a féket, és a levegő a fékpofa
elemeléséhez kell? Azaz levegő nélkül igen csúnyán és nagyon rövid
úton beáll az összes fék, mint a hal szeme? Volt ilyenhez szerencsém,
borultunk is egymásra a vonaton.

Vagy az amik ennyire hülyék lennének, hogy levegő nélkül elszabaduló
fékkel szerelnek vonatokat?!?!

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list