[elektro-etc] autogaz

potyo potyo.ada at gmail.com
Wed Feb 27 19:59:15 CET 2013


2013. február 27. 19:25 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:

> Nahh, kértem árajánlatot innen-onnan. Csak szekvenciálissal foglalkoznak,
> sajnos a folyadékgáz befecskendezés erősen megfizethetetlen méreteket
> öltött idehaza (~800E). "Szelepkenő rendszerrel" -ennek nem tudom van-e
> értelme-, átlagos olasz 4 hengeres szekvenciális modellek 60L hengeres
> tartállyal jobb minőségű műhelyben 250E-től indul. Plusz vizsga, forgalmiba
> bejegyzés. Meg spéci gyertya, spéci olaj. Össz legyen 300E. Esélyes a
> megtérülés (már a júniusi gázárral számolva) két év múlva, amikor még csak
> ~100E km lesz a motorban. Tehát onnan is még sok évig szolgálhat a gépezet.
>
De!
> Az oké, hogy az első lépcsős adó emelésen túl vagyunk, ha marad a gáz ára,
> akkor nyár elejére 280-290Ft lesz a gáz. Így még megéri. Na de ha megemelik
> alaposabban a gázt (és miért ne tennék, mint ahogy megjátszották E85
> esetében is), akkor az egész beruházás nemhogy nem térül meg, de még
> értelmetlen műszaki beavatkozás is a kocsiba, ami az értékét tul.képpen
> csökkenti, mert a gázról elég sok rossz hír kering a motor élettartamára
> nézve.
>

Szelepkenő rendszer hülyeség, lehúzás. Épp nemrég beszégettem autóbuzi
gépész ismerőssel erről. Azt mondja, régi öntöttvas hengerfejekre mondták
annakidején, hogy még az ólommentes benzin se jó neki, mert a szelepfészkek
beégnek, a gáz meg még pluszban rátesz erre. Családjában volt egy Ford
Sierra, amit ő javított mindig. Amikor valami olajelfolyás után szétszedték
a motort, akkor jöttek rá, hogy azon öntöttvas a hengerfej. Na akkor lássuk
a szelepfészkeket, de azoknak bizony semmi bajuk sem volt. Pedig nem hogy
ólmos benzint, az ólommentest sem látott 300000+ km-en keresztül, még a
tartálya is lyukas volt. Gázzal indult és járt, ennek ellenére nem láttak
semmi károsodást az olajhiányos üzemen kívül. Spéci olaj, gyertya ugyanígy
lehúzás. A gáz tisztábban ég, nem keletkezik annyi lerakódás. Ezt meg a
saját autómon láttam, miután összekócolódtak a szelepek, hogy tiszta belül
a hengerfej, nem olyan, mint egy 230000km-t futott autóban szokás.
Gépműhely is csak azért vállalta a munkát aznapra, mert olyan tiszta volt,
ellenkező esetben csak másnapra csinálták volna meg, mert előzőleg meg
kellett volna tisztítani, az arra való gépük meg épp javítás alatt állt.
Van itt fuvaros ismerős, millió feletti kilóméterrel a autójában, az is
gázzal jár, nincs gond a motorral.


> Szóval hallott valaki valami susmust gázár ügyben? Tudom, senki nem jós, de
> marad vajon az elmúlt tizenpár év folyamata, hogy a gázár 60% körül áll be
> a benzinhez képest? (Bár nyár elejére a 65% minden eddiginél magasabb
> lesz). Jó lenne okosan dönteni..
>

Szerintem érdemes megnézni, hogy a környező országokban hogyan alakul az
arány. Attól jelentősen eltérő arányra szerintem nemnagyon kell számítani.
És ha viszonylag rövid időn belül behozza az árát, akkor már nem buktál
rajta semmit, maximum kiszereled a plusz tömeg miatt.


> (Esetleg egy másfeles CR dízel jöhetne még szóba a kellemes 5L körüli
> fogyasztásával, de nem merem megkockáztatni a magas szervizköltség miatt,
> és messze nem gondolkodom 2-3 évenkénti autócserében, arra nem futja).
> --
> tibi
>


More information about the Elektro-etc mailing list