[elektro-etc] auto toltes .

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Feb 25 10:46:20 CET 2013


Elfeledkeztem róla, most pótlom. Remélem jó lesz eagle fájlban:
http://tar.potyo.net/e/szabalyzo.sch Ha nem, csinálok belőle képet

Ez mondjuk visszajelző is egyben, de a pic dolga a szabályzás terén csak
annyi, hogy ott a pwm kimenetével és az RC szűrővel beállít 4V-ot, ezt akár
potméterrel is lehet helyettesíteni. Tervben volt annakidején
hőmérsékletfüggő töltésszabályzás is, azért van a rajzon a ds1820, de az
végül nem lett beültetve. A fet melegedésén én is meglepődtem, mert
elhanyagolható. Gondolom az egyenirányítás után megmaradó hullámzásnak
köszönhetően ki-be kapcsolgat, nem analóg módon szabályoz, de sajnos nincs
szkópom, hogy kivizsgálhattam volna, hogy pontosan mi történik. Az biztos,
hogy terhelésnél is stabilan tartja a 14V-ot univerzális műszerrel mérve és
már vagy 6-7 éve üzemel (azóta túlélt azthiszem két kefecserét is). A B+
lábra nem közvetlen az akku pluszt kell kötni, hanem a gyújtáskapcsoló
utáni pluszt, így a töltésjelző izzó eredeti funkciója is megmarad.


2013. február 23. 11:55 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:

> koszi , kivancsi leszek ra .
>
>
>
> 2013. február 23. 11:24 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Én csináltam töltésszabályzót traktorhoz, ilyen ségédhidas generátorhoz,
> > már 6-7 éve üzemel gond nélkül. Nem bonyolult a kapcsolás (szerintem),
> > később megkeresem.
> >
> >
> > 2013. február 23. 10:58 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > > akkor mar inkabb megpatkolom a gyari modult valahogy :)
> > > bye
> > > dexter
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. február 23. 10:55 Arnold Fuzesi írta, <
> > arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> > > >:
> > >
> > > > Hella a modul :) csak bosch-ba valo... De van Delphi vagymi is a
> > temaban.
> > > >
> > > >
> > > > Arnold
> > > > Sent from my iPhone
> > > >
> > > > On 2013.02.23., at 10:48, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> wrote:
> > > >
> > > > > ha bosch csak akkor ha semmi mas nem kaphato es alkatreszeket sem
> > tudok
> > > > > venni mar :)
> > > > >
> > > > > bye
> > > > > dexter
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2013. február 23. 10:38 Arnold Fuzesi írta, <
> > > > arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> > > > >
> > > > >> (Kefe kiforraszthato, oda be tudod forrasztani a pók kefeinek
> > > kabelet. )
> > > > >>
> > > > >>
> > > > >> Arnold
> > > > >> Sent from my iPhone
> > > > >>
> > > > >> On 2013.02.23., at 10:36, Arnold Fuzesi <
> > > arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> > > > >> wrote:
> > > > >>
> > > > >>> Partvonalrol: egy bosch generator toltes modul nem lenne jo bele?
> > > > >>>
> > > > >>> Plhttp://
> > > > >>
> > > >
> > >
> >
> zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromosság_s67___Generátor%7C-alkatrészek_s58___Generátor+szabályozó_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L<http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L>
> <
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> >
> > <
> >
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> > >
> > > <
> > >
> >
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> > > >
> > > > <
> > > >
> > >
> >
> http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromoss%C3%A1g_s67___Gener%C3%A1tor%7C-alkatr%C3%A9szek_s58___Gener%C3%A1tor+szab%C3%A1lyoz%C3%B3_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
> > > > >
> > > > >>>
> > > > >>>
> > > > >>>
> > > > >>> Eleg jol birjak a strapat, mukodnek, es arban is jok.
> > > > >>>
> > > > >>> Arnold
> > > > >>> Sent from my iPhone
> > > > >>>
> > > > >>> On 2013.02.23., at 10:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> > > wrote:
> > > > >>>
> > > > >>>> hali . a multkori toltesproblemat gondolgatom tovabb es tovabb .
> > > > >>>> ez a pok toltese , ahol van egy szokasos diodahid , meg egy
> harom
> > > > diodas
> > > > >>>> kis , fuggetlen pozitiv szal , ami taplalja a toltesmodult es a
> > > > >> kefetarto
> > > > >>>> pozitiv oldalat (a negativot a fesszabalyzo adja)
> > > > >>>> tobb bajom is van , de mivel ez analog technika , ezert nem
> tudom
> > > hgoy
> > > > >> en
> > > > >>>> vagyok-e a hulye vagy sem .
> > > > >>>> a kapcsolas ugy nez ki hogy a muszerfalrol jon egy pozitiv szal
> > ami
> > > a
> > > > >>>> tolteslampan jon at , ez meg arra a kozos pontra amit a
> > > generatorban a
> > > > >> kefe
> > > > >>>> harom diodaja is taplal .
> > > > >>>> itt jonnek a ketsegeim . a pokoknak alapvetoen megbizhatatlan a
> > > > toltese
> > > > >> .
> > > > >>>> ennek nagy resze abbol fakad hogy kik hasznaljak es hanyadik
> > > autokent
> > > > >>>> (kezdo szerelo , sofor , elete elso autoja)
> > > > >>>> de teny hogy nem erossege az autonak a toltes - meg akkor sem ha
> > az
> > > > >> enyem
> > > > >>>> maximalisan karban van tartva es minden parametere a gyari
> > legjobbat
> > > > >>>> haladja meg .
> > > > >>>>
> > > > >>>> elso pont : a feszultsegmeres ... a pokban gyarilag 1.2 wattos
> > > > uvegtestu
> > > > >>>> izzo a tolteslampa .
> > > > >>>> a tapasztalatok szerint ha ezt novelik , javul a toltes .
> > > > >>>> ez egyertelmu hulyesegnek tunik , hiszen amikor a totles
> beindul ,
> > > > >> akkor a
> > > > >>>> diodak adjak a feszt es az egyutt kene mozogjon az akkufesszel ,
> > > > hiszem
> > > > >>>> mindket iranyba egy diodanyival van a toltes a tekercsek
> > > > feszultesgetol
> > > > >> .
> > > > >>>> marmint moricka szerint .
> > > > >>>>
> > > > >>>> mi van ha nem ? ha a fesszabalyzo rosszul meri a feszultseget ,
> > > mert a
> > > > >>>> toltes tuskeit is belemeri , igy ejti a feszultseget , mert a
> > > tuskekre
> > > > >>>> szabalyoz , csokken a terheles , igy nem eszi meg a tuskeket a
> > > > >> toltotekercs
> > > > >>>> sem es igy tovabb ? ezesetben a tolteslampa teljesitmenyenek
> > > novelese
> > > > a
> > > > >>>> tuskeket elkezdi megenni , igy javitva a toltest .
> > > > >>>>
> > > > >>>> jol erzem hogy ez konstrukcios vagy meretezesi hiba ?
> > > > >>>>
> > > > >>>> kovetkezo kerdes : a toltes diodak altal osszedobott fesz
> nyilvan
> > > nem
> > > > >>>> teljesen sima - node a gerjeszto tekercs magneskent valtozo
> > fluxust
> > > > >>>> biztosit - egyuttal el is szenvedi - tehat tovabbi tuskeket
> taplal
> > > > >> vissza a
> > > > >>>> feszabalyzoba ?
> > > > >>>>
> > > > >>>> utolso kerdes : ha mondjuk csinalnek egy toltesmodult ami ezt a
> > > harom
> > > > >>>> diodat komplett kihagyna , az akkufeszt merne es hasznalna
> > > kozvetlenul
> > > > >>>> (termeszetesen a gyujtassal kapcsolva) , azt hasznalna
> > gerjesztesre
> > > es
> > > > >> es a
> > > > >>>> testet kapcsolgatna , akkor amikor leall az auto , elkezd esni a
> > > > >> feszultseg
> > > > >>>> maximalisan raszabalyozna , akkor eleg lenne a terhelest
> > figyelnem -
> > > > es
> > > > >> ha
> > > > >>>> a gerjesztes miatti aram pulzalas megszunik - akkor nem forog a
> > > > >> generator -
> > > > >>>> igy le tudnam kapcsolni .
> > > > >>>> mennyire elvetemult otlet ez ?
> > > > >>>> vagy inkabb hasznaljam erre a celra a csillagpontot ? ha masra
> nem
> > > > >>>> hasznalom , akkor meg akar pusztan a forgas detektalasara jo is
> > > > lehetne
> > > > >> .
> > > > >>>> a forgoresz remanens magnesessege eleg hozza hogy eszrevegyem ha
> > > > >> elkezdett
> > > > >>>> forogni a generator ...
> > > > >>>> az mar csak csicsa lenne hogy a toltesjelzo lampan visszafele le
> > > > tudnam
> > > > >>>> villogni a toltes parametereit , esetleges hibajelzeseket .
> > > > >>>>
> > > > >>>> bye
> > > > >>>> dexter
> > > > >>
> > > >
> > > >
> > >
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list