[elektro-etc] garazsba beallas
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Sun Feb 24 11:16:43 CET 2013
Magyarorszagon az epiteshatosag legfobb szempontjai:
- szabadonallo beepites. mert a telekhataros az problemas szerintuk. 15m
szeles telekre is siman eloirnak telekhataros beepitest.
- az epitmenymagassag szarra korlatozasa. mert a hagyomanyos
telepuleskephez a kicsi hazak passzolnak.
Ebbol az jon ossze, hogy olyan helyeken ahol 20-30ezer forint/m2 a telek,
es telekkel egyutt 200-300ezret ernek a hazak/m2 Baromi keskeny
tetoterbeepiteses hazakat kell epiteni. Meg jo hogy pincegarazs lesz belole.
Standard nagyvarosi 70-es evekben parcellazott telek: 540m2. (150nol)
Baromi hosszukas, mondjuk 15x36m, mert sporoltak az utcafronttal is.
beepithetoseg 30%. oldalkert 3m, elokert 3m. tehat epithetsz ra egy 18x9m
hazat, es a haz mogott nem marad csak 15x15 azaz 225m2 udvarod, ami elegge
lofutty. Ha nem epitesz csak 12x9m hazat, akkor ki is esett a foldszinti
garazs, mert a netto 90m2-es foldszintbol nem pazarolsz el 30-35m2-t egy
dupla garazsra.
Vajk
2013/2/24 <njgynjgy at gmail.com>
> - A baromság ott kezdődött, amikor valaki kitalálta, hogy (Magyarországon)
> a garázsnak a pincében van a helye.
> - A másik baromság a fronthajtású autó, ami nem tud egy meredekebb úton
> felkapaszkodni.
> - A harmadik baromság a Trabantra méretezett garázskapu amin egy mai
> szélesebb autó nem fér át.
> Pincegarázs + fronthajtás + nagy autó = baromság^3
> Vannak országok, ahol a pincegarázs ismeretlen. A garázs optimális esetben
> a földszinen van, mellette egy tároló a kipakoláshoz, aminek a másik
> oldalán van a konyha. A ház persze nem az utcafronton van, hanem a telken
> belül min. 15 méterre az utcafronttól úgy, hogy a garázshoz vezető behajtó
> úton szükség esetén még 1 - 2 vendégautó is elfér kerítésen belül.
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Karoly Kovacs" <koka55 at kabsi.at>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Friday, February 22, 2013 10:42 AM
> Subject: Re: [elektro-etc] garazsba beallas
>
>
> Es ezt engedte az onkormanyzat? Mazlid van.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>> Én a járda terhére szereztem meg a +40 cm-t
>>> Kétoldalt a járdába is került egy kis lejtés ...
>>>
>>> A gyalogost nem zavarja, mert a járó vonala kintebb van.
>>> Mivel ne lépcsős a szintugrás így a botlás veszély is ~ nulla.
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>> 2013.02.22. 10:17 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>
>>>> Mazlitok van mindkettotoknek.
>>>>
>>>> Nekem volt olyan hazam (nem en epitettem, hanem vettuk), ahol be kellett
>>>> falaznom a garazst, mert sehogyan sem lehetett volna ugy atepiteni, hogy
>>>> jo legyen. A haz ugyanis 5 meterre volt a keritestol, jardatol.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>> pontosan -90/5m volt az en problemam is :-)
>>>>>
>>>>> most kicsit tobb helyet fog elvenni az udvarbol, de sokkal hosszabb a
>>>>> rampa.
>>>>>
>>>>> Vajk
>>>>>
>>>>> 2013/2/22 Kovács József <kj at faldeko.hu>
>>>>>
>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013.02.22. 8:01 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>>>
>>>>>> Igen, a kocsik szelessege es a hosszusaga is nott, de en a lejtorol
>>>>>>> beszeltem.
>>>>>>> A mai autok geometriaja egyszeruen nem teszi lehetove azokon a regi
>>>>>>> lejtokon a garazsba allast (eltekintve nehany kisautotol).
>>>>>>> A mai autok eleje - vajon biztonsagi zonakent, vagy csak divatbol? -
>>>>>>> sokkal hosszabban nyulik ki az elso kerekek ele, mint a regieke.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> + nagyobb tengelytáv (felekad középen)
>>>>>> + kisebb hasmagssság
>>>>>>
>>>>>> Ezért épült át az én -90/500 cm-es lehajtóm is
>>>>>> 4 éve -90/540 cm-esre a Civic okán ....
>>>>>> Így már éppen elsuhan :-)
>>>>>>
>>>>>> (a Wartburg röhögve az Almera és JAZZ simán lejárt)
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> -----
>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>> Ellenorizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 2012.0.2238 / Vírus adatbázis: 2639/5622 - Kiadás dátuma:
>>>> 2013.02.21.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list