[elektro-etc] garazsba beallas

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Fri Feb 22 08:25:15 CET 2013


A vicc a dologban az, hogy ezzel is csak a biztositok jarnak jol.
Epp a minap olvastam ezt is (illetve nem is annyira a minap, hanem mar 
regebben), hogy Ausztriaban (de gondolom, masutt is!) a parkolok 
szabvanya (meretezese) nem valtozott, de a kocsik merete tetemesen nott.
Kovetkezmeny: jo sok koccanas. Meg lehet nezni pl. a parkolohazak 
falait, csiga feljaroinak oldalait. :)))

Oktoberben nyaralni voltunk, s egy kocsit bereltunk. Nem volt nagy auto, 
egy uj Clio. 75 ota vezetek, van mar mogottem nehany kilometer, de 
bizony nem kis gondot okozott egy regiebbi epitesu, ilyen csigafeljaros 
parkolohazba beallnom. :))) Igaz, az valoban eleg szukosen meretezett 
parkolohaz volt. Elneztem, hogy bent allt nehany SUV is, "termeszetesen" 
mellejuk mar nem fert be senki. Kar, hogy nem lattam egyet sem, amelyik 
epp akkor allt volna be vagy ki. :)))

Karoly

-------- Original Message --------

> igen , megdobbento ahogy hizunk .
> atlagos mai bakancsban vezethetetlen a polak pl , mert egyszeruen egyben
> nyomok ket pedalt .
> pedig ezek az autok regen nem voltak ennyire kicsik .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. február 22. 8:16 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>
>> Pedig nezd csak meg! Epp a multkor lattam egy jo kis osszehasonlitast
>> valamelyik ujsagban (azt hiszem, az osztrak autoklub ujsagban) a Golf
>> I-VII-ig. Megdobbento!!! (Szandekos a harom felkialtojel.) Minden meret
>> adat nott, a tengelytavot is beleertve.
>>
>> Erdekes modon, most, a VII-es Golf-nal kicsit visszavettek a tempobol a
>> fijuk, ez egy hajszalnyival kisebb, de az I-es es a V-os Golf hossza kozt
>> (pontosan nem emlekszem), de >40 centi kulonbseg van.
>>
>> Ja, megneztem a wikiben, meg tobb is: 3705 mm vs. 4206 mm. :)))
>> Tengelytav (Golf I vs. Golf VII): 2400 mm vs. 2637 mm :)))
>>
>> Es a Golf elvileg "csak" egy kis-kozepkategorias auto!
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>   egyszeruen hosszabb az auto, de a tengelytav nem nohetett annyit, mert
>>> akkor a fordulas problemas lenne. plusz alacsony az eleje legellenallas
>>> celjabol.
>>>
>>> Vajk
>>>
>>> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>>>
>>>   Igen, a kocsik szelessege es a hosszusaga is nott, de en a lejtorol
>>>> beszeltem.
>>>> A mai autok geometriaja egyszeruen nem teszi lehetove azokon a regi
>>>> lejtokon a garazsba allast (eltekintve nehany kisautotol).
>>>> A mai autok eleje - vajon biztonsagi zonakent, vagy csak divatbol? -
>>>> sokkal hosszabban nyulik ki az elso kerekek ele, mint a regieke.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>>    En is ismerek, aki a daciahoz meretezte a kaput. Sot, ket garazskapuja
>>>>
>>>>> van,
>>>>> egyedi meretre csinaltak, es nem egyformak. (a komuves mar csak ilyen).
>>>>> Az
>>>>> egyik kicsit nagyobb, azon befer a focus csak egyik tukrot behajtva, a
>>>>> masikhoz mindkettot be kell hajtani.
>>>>>
>>>>> Vajk
>>>>>
>>>>> 2013/2/22 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
>>>>>
>>>>>    Magyarorszagon is es itt, Ausztriaban is lattam sok olyan hazat,
>>>>> amely a
>>>>>
>>>>>> 70-es, 80-as evekben epult, s ennek megfeleloen lett kialakitva a
>>>>>> pinceben
>>>>>> levo garazshoz a lejto. Ezeknek a hazaknak a tulajdonosai ma mind a
>>>>>> kertben
>>>>>> vagy az utcan parkolnak az uj autoikkal. :)))
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>
>>>>>>     Sziasztok!
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> Anno Moszkvicsra terveztem a garázst és az udvari behajtót. Többször
>>>>>>> ki
>>>>>>> és
>>>>>>> beálltam az autóval a telken, természetesen tolatva! (Este jössz haza,
>>>>>>> már
>>>>>>> benned van a rutin, simán beteszed az autót, reggel álmosan előre
>>>>>>> simán
>>>>>>> kiállsz) Megvolt az ív, ide-oda tologattuk a leendő garázsajtót, a
>>>>>>> legkönnyebb és legegyszerűbb beállás érdekében. Felépült a garázs,
>>>>>>> helyén
>>>>>>> az
>>>>>>> ajtó, minden szuper, örül. Ki-beállás egyszerű, utas nélkül a jobb
>>>>>>> falra
>>>>>>> tolatva, hátul koppanásig (vonóhorog), a másik oldalon maximális a
>>>>>>> hely.
>>>>>>> Autócsere Zastavára. Nem tudok az íven befordulni, a garázsba történő
>>>>>>> beállás nem gond. Persze, ez elsőkerekes, máshogy húzza illetve tolja
>>>>>>> magát
>>>>>>> ívben. Beállóív korrigál viacolorral. Autócsere Vectrára. A garázzsal
>>>>>>> nincs
>>>>>>> gond, de az ív itt sem jó. Korrigálás viacolorral. Megint autócsere
>>>>>>> Thaliára. A két korrigálás után a beállással semmi gond, a garázzsal
>>>>>>> sem.
>>>>>>> Viszont kicsi a hely a garázsban. Polcok kellenek. Megoldottam Salgó
>>>>>>> polcokkal. Nem lábon állnak, hanem függesztve vannak a plafonról. A
>>>>>>> felső
>>>>>>> polcsort oldalt és hátul az oldalfalra rögzített salgóláb tartja, míg
>>>>>>> a
>>>>>>> belső részeket függesztett salgólábak. Az alsó polc magassága úgy lett
>>>>>>> megválasztva, hogy állva simán elférek alatta (aki magasabb, menjen a
>>>>>>> saját
>>>>>>> garázsába!). A terhelhetősége igen jó, a 85 kilóm alatt még a sima
>>>>>>> polc
>>>>>>> sem
>>>>>>> hajlik be, erről szereltem az egészet. A garázsban körben, mindenhol
>>>>>>> polcok
>>>>>>> függenek, így alul nem akadályoznak senkit, mégis sok a hely. A födém
>>>>>>> betongerenda + kefni és beton. 20 éve megvan a szerkezet, mindig csak
>>>>>>> toldok
>>>>>>> hozzá, még a festék sem repedt meg soha a plafonon. Fotót ne kérjetek,
>>>>>>> mert
>>>>>>> még a takarítólista is kitilt, a netről is!!
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv: Zoli
>>>>>>>
>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces@******
>>>>>>> tesla.hu <http://tesla.hu><elektro-etc-**bounces@**tesla.hu<elektro-*
>>>>>>> *etc-bounces at tesla.hu <elektro-etc-bounces at tesla.hu>>
>>>>>>>
>>>>>>>> ]
>>>>>>>>
>>>>>>> On
>>>>>>> Behalf Of Vajk Fekete
>>>>>>> Sent: Thursday, February 21, 2013 10:00 PM
>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] garazsba beallas
>>>>>>>
>>>>>>> en 5x5 stafnibol csinaltam a fuggolegest. a karok ragasztva es
>>>>>>> szegelve
>>>>>>> vannak, meg egy-egy 60-as csavar is van benne ketoldalrol :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Plusz azt a trukkot csinaltam, hogy a trapez alaku karok ketoldalt,
>>>>>>> kozepen
>>>>>>> meg az 5x5-bol egy darab vizszintes, de a karok felso sikjatol feljebb
>>>>>>> 18mm-el, igy csak 32mm-t lapol a karokkal es annyin van
>>>>>>> osszeragasztva.
>>>>>>> igy
>>>>>>> a butorlap polclapok ahogy a szelukkel a karokon felfekusznek, a
>>>>>>> tetejuk
>>>>>>> sikban van a kozepso vizszintes 5x5-el, hatul meg be tudnak logni a
>>>>>>> falon
>>>>>>> levo stafnik koze, nincs hatul res. Keressek fenykepet?
>>>>>>>
>>>>>>> Az eredeti dizajn lenyege igy elveszik, de ennek ellenere stabil. 100+
>>>>>>> vagyok. (Az eredetiben az  a poen, hogy van a kozepso also lec, ami a
>>>>>>> kar
>>>>>>> kulso csucsaval szegelve van, a masik vege meg tamaszkodik a
>>>>>>> fuggoleges
>>>>>>> tarton. Tehat ha az orra a konzolnak logni akar, akkor az ellen pont
>>>>>>> ki
>>>>>>> van
>>>>>>> tamasztva. En ezt rabiztam a 7 vagy 8 cm magas konzolra. Az
>>>>>>> alacsonyabb
>>>>>>> polckoznel problema is hogy kicsit belog a konzol lefele.)
>>>>>>>
>>>>>>> Vajk
>>>>>>>
>>>>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
>>>>>>>
>>>>>>>     En majd most tavasszal/nyaron akarom a garazs bal falat (reszben)
>>>>>>>
>>>>>>>   ilyennel. A kozepen hagyok lyukat, hogy az ajtot rendesen lehessen
>>>>>>>> nyitni.
>>>>>>>> :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hany kilo vagy? En is 40 centivel gondolkozom, es tetszik, ha tenyleg
>>>>>>>> massziv. Kell ragasztani, vagy annyira azert nem fontos, mint ahogy
>>>>>>>> irja?
>>>>>>>> Tetszik a tervekben a jelenleg meglevo egyetlen faipari
>>>>>>>> villamosgepemmel,
>>>>>>>> egy dekopirfuresszel meg lehet epiteni.
>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013-02-21 21:26 időpontban Vajk Fekete ezt írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>>     Hehe. Pont ez alapjan es pont ilyen stilusu polcok vannak most a
>>>>>>>>
>>>>>>>>   pincemben.
>>>>>>>>> Sot, a sogoromnak is ilyet csinaltam. Brutal eros, annak ellenere
>>>>>>>>> hogy
>>>>>>>>> konzolos. Vagy 40 centi kinyulasa van, de nem konyul le ha felmaszok
>>>>>>>>> sem.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2013/2/21 Tanács Dávid Szilveszter <tanacsdavid at sosperec.hu>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>      Meg persze lehet a garazs vegebe olyan polcot rakni, ami ala
>>>>>>>>> befer
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>    nozi,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> pl. ilyet:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>     http://woodgears.ca/shelves/**********garage.html<http://woodgears.ca/shelves/********garage.html>
>>>>>>>>>> <http://**woodgears.ca/shelves/********garage.html<http://woodgears.ca/shelves/******garage.html>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://**woodgears.ca/**shelves/******garage.html<http://woodgears.ca/shelves/******garage.html>
>>>>>>>>>> <http**://woodgears.ca/shelves/******garage.html<http://woodgears.ca/shelves/****garage.html>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   <http://**woodgears.ca/****shelves/**ga<http://woodgears.ca/**shelves/**ga>
>>>>>>>>> <http://woodgears.**ca/shelves/**ga<http://woodgears.ca/shelves/**ga>
>>>>>>>>>> <
>>>>>>>>>
>>>>>>>> http://woodgears.ca/shelves/******ga<http://woodgears.ca/shelves/****ga><
>>>>>>> http://woodgears.ca/shelves/****ga <http://woodgears.ca/shelves/**ga>
>>>>>>>>>
>>>>>>> rage.html>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>       <http://woodgears.**ca/******shelves/garage.html<http://**
>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   woodgears.ca/shelves/garag <http://woodgears.ca/shelves/****garag<http://woodgears.ca/shelves/**garag>
>>>>>>>>> <http://woodgears.ca/**shelves/garag<http://woodgears.ca/shelves/garag>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>   e.html>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list