[elektro-etc] autogaz

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Feb 21 11:00:30 CET 2013


Namost ha szekvenciális a rendszer, akkor az csak meleg motornál kapcsol át
a lehető leggyorsabban (pár másodperc). Amíg a motor nem melegszik fel
30-40 fokra, addig benzinnel megy. Ezzel szemben a keverős az átkapcsol
adott idő után akkor is, ha -20 fokos a motor - nekem is ilyen van. Ettől
még lambdaszabályzós, szóval beállítja a keveréket jóra - bár
terhelésváltozásnál biztosan nem tökéletes. Mondjuk ennél van egy kis idő,
amíg a motor nem kap üzemanyagot az átkapcsolás alatt, de az a kb. egy
másodperc szerintem kibírható, és az átkapcsolás úgyis akkor történik,
amikor elveszed a gázt. Illetve talán picivel többet is fogyaszt a
keverőssel, mint a szekvenciálissal, de szerintem a szekvenciális
beszerelési költségét sosem hozza be a kisebb fogyasztása, tekintve, hogy
ráadásul hideg motornál jó ideig benzinnel megy. Azt mondják, Euro3+ és
műanyag szívócsöves motorhoz kötelező a szekvenciális, namost az enyém is
Euro3 és műanyag szívócsöves, ennek ellenére a fritzek annakidején berakták
a keverős rendszert - ha nekik megfelelt, akkor nekem is.


2013. február 21. 10:46 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:

> Gondolkodom az autó elgázosításán. Most hogy miért jó vagy nem jó, nem
> érdekes.
> Ami érdekelne, az az, hogy milyen rendszert kellene beleszerelni?
> Mindenképp egyedileg programozható, megbízható ECU kell, hogy hozzá
> lehessen hangolni a géphez. Normális, jó ár/érték arányú rendszer. És
> mindehhez kellene egy olyan műhely, ahol valóban szakszerűen beszerelik és
> be is állítják. 4 hengeres, szekvenciális rendszer kell, a lehető
> leggyorsabb átkapcsolással. Tud valaki valamilyen épkézláb infóval
> szolgálni, hogy melyik gyártó termékét keressem a sok közül, ill. melyik
> beszerelő cégtől kérjek árajánlatot?
> --
> tibi
>


More information about the Elektro-etc mailing list