[elektro-etc] vasut
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Feb 19 22:22:55 CET 2013
Francia kolléga reakciója.
Best regards,
Andy
"> http://index.hu/kulfold/2013/02/19/tavasszal_indul_a_fapados_tgv/
A plusz lehetoseg altalaban jo, bar ez is hozzajarul az elet
bonyolodasahoz. Ezutan mar nem csak egy repulo, hanem egy vonatut elott
is tobb weboldalt kell vegigzongorazni hogy vajon hol a jobb. De
osszessegeben miert ne.
> Parizs Marseille 860km, 3 ora 20 perc, 3000 forint a fapad also jegy,
> 7500 az alap fapad jegy.
Ezek a hangoztatott ertekek... A legolcsobb jegy csak a helyek 10%at
fogja erinteni. Osszessegeben a hagyomanyos tgvnel "csak" 30%al lesz
olcsobb (bar persze ezt az allitast lehetetlen lesz ellenorizni a yield
management miatt ami mar evek ota erthetetlenne tette az arak
alakulasat). Ez kb azt jelenti hogy a TGVk bevezetese elotti tarifak
koszonnek vissza.
Persze meg igy is jo, hiszen gyorsabb mint a regi vonat - am ebbol az
elonybol (es a penzbelibol is) lecsip az hogy egy parizson kivul eso
allomasbol indul/erkezik. Igy az altalad idezett 3:20hoz hozza kell adni
azt a bo orat ami az odautat jelenti.
Es persze csak egy vonalon mukodik (gondolom nem is fog tobbon, mivel ez
a leghosszabb, es az emlitett hatranyok minden mas vonalon csak
jelentosebbek lennenek).
Ugyhogy biztos meglesz a klienturaja (az arerzekenyek vagy kevesbe
sietosek kozott), de van nehany mitigating factor.
> Budapest-Szeged: 190km, 2 ora 20 perc, 3400-3800 a fapad jegy.
Bah, ahhoz hasonlitsd te :)"
More information about the Elektro-etc
mailing list