[elektro-etc] Ha már akku...

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Feb 13 07:43:25 CET 2013


Ha kálciumos vagy ezüst-kálciumos, akkor simán bírnia kell akár 16V
környékéig is. Ha nem olyan, akkor a magasabb fesz rövidi idő alatt
kinyírhatja.

Pl. Fordokban elég régóta van ilyen intelligens töltőrendszer, ami a
külső hőmérsékletet figyelve akár 16V-ra is felteszi a töltőfeszt -
oda csak ilyen akksit szabad tenni.

Best regards,
Andy

2013/2/13 Móczik Gábor <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> Hali!
>
> Az autómba nemrég vettem a második akkut.
> Az előző egy Exide Excell volt, elég jó volt, de két hónap után kb. 7-8Ah-ra
> csökkent a kapacitása. Ezzel kihúztam pár évet, azonban kb. 1-2 hónapja
> vennem kellett egy újat. Vettem egy Varta akármit, ami a kúton volt, mert
> sürgősen kellett.
>
> Érezhető hogy teljesen feltöltve is jóval kisebb az indítóárama mint az
> exide-nak, hideg (-10 fok) autót nyögvenyelősen indítja, de amúgy pöccre
> indul a cucc.
>
> Múltkor 15 perc tompított meg 1-1.5 óra helyzetjelző után már nem indult a
> rendszer. Akkor feltöltöttem. Aztán valamelyik reggel megint nem indult a
> rendszer...
>
> Amikor megmérem, akkor mindig 100-200mA körül van a fogyasztás kikapcsolt
> állapotban, járó motornál meg 14.5-14.6V körül a töltés.
> Ez utóbbi soknak tűnik, bár stabil, és nem látni hogy sav/víz folyt volna ki
> miatta az akkuból.
> Minden nap járok az autóval, maximum hétvégén áll 24 órán át, de még akkor
> is 1.6A körüli fogyasztás kellene folyamatosan, hogy 40Ah elfogyjon az
> 50-ből. Szerintem ez az aksi is már csak 8-10Ah-ás.
>
> Szerintetek életszerű, hogy a mindkét akku selejt, vagy az a töltőfesz képes
> kinyírni az aksit ennyire rövid idő alatt?
>



More information about the Elektro-etc mailing list