[elektro-etc] Ha már akku...
Móczik Gábor
pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Feb 13 07:12:01 CET 2013
Hali!
Az autómba nemrég vettem a második akkut.
Az előző egy Exide Excell volt, elég jó volt, de két hónap után kb.
7-8Ah-ra csökkent a kapacitása. Ezzel kihúztam pár évet, azonban kb. 1-2
hónapja vennem kellett egy újat. Vettem egy Varta akármit, ami a kúton
volt, mert sürgősen kellett.
Érezhető hogy teljesen feltöltve is jóval kisebb az indítóárama mint az
exide-nak, hideg (-10 fok) autót nyögvenyelősen indítja, de amúgy pöccre
indul a cucc.
Múltkor 15 perc tompított meg 1-1.5 óra helyzetjelző után már nem indult
a rendszer. Akkor feltöltöttem. Aztán valamelyik reggel megint nem
indult a rendszer...
Amikor megmérem, akkor mindig 100-200mA körül van a fogyasztás
kikapcsolt állapotban, járó motornál meg 14.5-14.6V körül a töltés.
Ez utóbbi soknak tűnik, bár stabil, és nem látni hogy sav/víz folyt
volna ki miatta az akkuból.
Minden nap járok az autóval, maximum hétvégén áll 24 órán át, de még
akkor is 1.6A körüli fogyasztás kellene folyamatosan, hogy 40Ah
elfogyjon az 50-ből. Szerintem ez az aksi is már csak 8-10Ah-ás.
Szerintetek életszerű, hogy a mindkét akku selejt, vagy az a töltőfesz
képes kinyírni az aksit ennyire rövid idő alatt?
More information about the Elektro-etc
mailing list