[elektro-etc] Ha már akku...

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Feb 13 07:12:01 CET 2013


Hali!

Az autómba nemrég vettem a második akkut.
Az előző egy Exide Excell volt, elég jó volt, de két hónap után kb. 
7-8Ah-ra csökkent a kapacitása. Ezzel kihúztam pár évet, azonban kb. 1-2 
hónapja vennem kellett egy újat. Vettem egy Varta akármit, ami a kúton 
volt, mert sürgősen kellett.

Érezhető hogy teljesen feltöltve is jóval kisebb az indítóárama mint az 
exide-nak, hideg (-10 fok) autót nyögvenyelősen indítja, de amúgy pöccre 
indul a cucc.

Múltkor 15 perc tompított meg 1-1.5 óra helyzetjelző után már nem indult 
a rendszer. Akkor feltöltöttem. Aztán valamelyik reggel megint nem 
indult a rendszer...

Amikor megmérem, akkor mindig 100-200mA körül van a fogyasztás 
kikapcsolt állapotban, járó motornál meg 14.5-14.6V körül a töltés.
Ez utóbbi soknak tűnik, bár stabil, és nem látni hogy sav/víz folyt 
volna ki miatta az akkuból.
Minden nap járok az autóval, maximum hétvégén áll 24 órán át, de még 
akkor is 1.6A körüli fogyasztás kellene folyamatosan, hogy 40Ah 
elfogyjon az 50-ből. Szerintem ez az aksi is már csak 8-10Ah-ás.

Szerintetek életszerű, hogy a mindkét akku selejt, vagy az a töltőfesz 
képes kinyírni az aksit ennyire rövid idő alatt?



More information about the Elektro-etc mailing list